Opel Insignia ujede s motorem na LPG až 1700km

2012-07-26 00:00:00

Opel Insignia je nyní k dispozici i s motorem 1.4 Turbo LPG ecoFLEX, který spaluje LPG. Model lze objednat ve všech třech karosářských verzích. Za LPG verzi se připlácí 50 000 CZK nad cenu modelu s motorem 1.4 Turbo/140 HP. Insignia SDN 1.4 Turbo LPG tak začíná na částce 631 900 CZK .
 


Pavel Foltýn

Pro spalování LPG konstruktéři automobilky Opel adaptovali turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec, který mj. dostal zesilněné ventily a ventilová sedla a modifikovanou řídicí jednotku motoru. Motor LPG se kombinuje výhradně se 6-stupňovou manuální převodovkou. Palivová nádrž na LPG o objemu 42 litrů je  integrovaná do prostoru pro náhradní kolo, takže základní objem zavazadlového prostoru zůstal nedotčený.  Dojezd na LPG činí přibližně 500 kilometrů, pokud tedy řidič využije i objem benzinové nádrže, která zůstala nezměněná, činí celkový dojezd Insignia LPG až 1700 kilometrů (platí pro verze sedan/liftback). Teoreticky by se tak dalo bez dočerpání paliva dojet z Prahy do Benátek a zpět. V praxi bude ale dojezd pravděpodobně nižší.

Uzávěr palivové nádrže na LPG je umístěný pod společnou víčkem vedle uzávěru benzinové palivové nádrže. Opel dodává k modelu Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX standardně adaptéry na LPG čerpací pistoli, které umožňují tankovat LPG kdekoli v Evropě. Řidič může podle svého uvážení přepínat mezi pohonem na LPG a na benzin tlačítkem na palubní desce. Provoz na LPG signalizuje kontrolní LED dioda. Velmi prakticky je vyřešený ukazatel stavu paliva ve sdruženém přístroji: Zásobu LPG i benzinu zobrazuje ten samý indikátor. Opel Insignia má nádrž na plyn LPG zabudovanou do prohlubně pro náhradní kolo, takže prostorný zavazadelník není nijak omezený. Ovládací a kontrolní prvky pohonu jsou integrované do přístrojového štítu. Celý systém je mimořádně kvalitní a Opel na něj poskytuje dvouletou záruku. Stejně, jako všechny ostatní LPG modely značky Opel, také Insignia LPG se montuje v dceřiné společnosti Opel Special Vehicles GmbH (OSV) se sídlem v Rüsselsheimu, která se specializuje na výrobu zvláštních verzí a modifikací automobilů Opel.

Už nyní si mohli zákazníci vybírat z několika modelů Opel adaptovaných na pohon LPG. Nabídka obsahovala modely Corsa (s tří- i pětidveřovou karoserií), Meriva a Astra (pětidveřová verze i kombi Sports Tourer). Nabídku nyní rozšiřuje Insignia ve všech třech karosářských verzích. Pohon LPG přímo z výroby má řadu výhod oproti dodatečně montovaným systémům. Při vývoji modelů na LPG se věnuje maximální pozornost otázkám bezpečnosti. Například Opel provádí speciální bariérové testy plynových nádrží a ostatních komponentů, které jsou umístěny v chráněných zónách karoserie a dokonale začleněné do bezpečnostní struktury vozu.

 

Pohon automobilů na LPG je stále populárnější. To není příliš překvapivé, protože cena LPG na čerpacích stanicích je přibližně poloviční oproti cenám benzinu. Provoz na LPG nemá jen ekonomické výhody, ale přispívá i k ochraně životního prostředí – motory na LPG produkují asi o 15 procent méně oxidu uhličitého než stejně výkonné zážehové agregáty. V Německu je LPG k dispozici na přibližně 6500 čerpacích stanicích, což představuje pokrytí 45 procent všech stanic. V celé Evropě lze LPG tankovat u více než 35 000 stanic.
 

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary