Opel Insignia nové generace je lehčí a vzadu bude mít stejně místa jako Superb

2016-12-07 00:00:00

Opel představuje novou generaci Insignie. Liftback se jmenuje Grand Sport a na zadních sedačkách má mít stejně velkorysý prostor jako Škoda Superb.


text: Dalibor Žák, foto: Opel

Německá automobilka Opel zveřejnila první informace a snímky k nové generaci svého vrcholného modelu Opel Insignia. Ten se předestaví veřejnosti v březnu 2017 na autosalonu v Ženevě a ještě než ho uvidíme poprvé naživo, měly bychom dostat také fotky připravovaného kombi Sports Tourer. Prozatím jsou k dispozici snímky modelu Grand Sport, což je vlastně pětidveřový liftback. Se sedanem se zřejmě nepočítá. Už u současné Insignie nebyl čtyřdveřový sedan příliš oblíbený. Zásadní novinkou je použití nové platformy, které je lehčí a zároveň pevnější. Holý skelet auta je mezigeneračně o 60 kg lehčí, základní motorizace Insignie je pak lehčí dokonce o 175 kg. Přesto je nová generace Opelu větší a třeba rozvor se prodloužil skoro o 10 cm. Nejvíce to mají pocítit cestující na zadních sedadlech, kde má být skoro stejně místa jako ve Škodě Superb. V základním  uspořádání se do kufru vejde 490 litrů nákladu, po sklopení zadních sedaček je v kufru 1450 litrů volného místa.

Doporučujeme: Test ojetého MPV Opel Zafira 2.0 CDTI

Vrcholnou motorizací má být benzinový motor 2.0 Turbo o výkonu 250 koní, ale v nabídce bude i méně výkonná verze tohoto motoru. Novinkou je čtyřválec 1.5 Turbo (až 163 koní) a zřejmě přijde i litrový tříválec. Na evropském trhu by to nešlo bez dieselů a očekává se několik verzí motorů 1.6 CDTI a 2.0 CDTI. Přijde i dvoulitrová nafta se dvěma turby a výkonem přes 200 koní. Opel rovněž nabídne Insignii s pohonem všech kol, který je úplně nový a umožňuje vektorování točivého momentu na zadní nápravě. Čtyřkolky budou výhradně s novým osmistupňovým automatem, předokolky pak budou mít šestistupňový manuál nebo automat. Rozšíří se i bezpečnostní a asistenční výbava, nebude chybět systém OnStar, čtení dopravních značek, asistent pro jízdu v koloně s částečně autonomním řízením a podobně. Interiér připomíná novou Astru, před řidčem pak bude nový multifunkční digitální displej místo klasických mechanických budíků. O cenách je ještě těžké spekulovat, ale v tomto segmentu se základní modely pohybují kolem 650 000 korun v současných cenách.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary