Ojetý Opel Insignia 2.0 Turbo - I. díl

2014-08-15 00:00:00

Příchod Insignie, která nahradila Vectru, znamenal pro automobilku Opel významný krok kupředu. Dnes se toto auto dostalo na trhu ojetin do poměrně atraktivní cenové roviny pod 300 000 korun, takže se na něj pojďme podívat.


Text a foto: Dalibor Žák

Opel Insignia je přímým nástupcem známého modelu Vectra, který ale zejména ve své poslední generaci zanechal na pověsti automobilky Opel větší množství jizev. Zákazníkům se nelíbily jízdní vlastnosti, dynamika, pohodlí a hlavně mezery v dílenské kvalitě zpracování. Všechno toto chtěl Opel novým modelem nahradit a věřil mu natolik, že se rozhodl i pro nové pojmenování - Insignia. Novinka přišla také s novým designovým jazykem značky, který pak Opel aplikoval i na menší Astru, Corsu, MPV Zafira či Meriva a další modely. Nutno říci, že design vozu je velmi atraktivní, působí dynamicky a na první pohled díky své rozkročené zádi působí jako tradiční německý sedan s pohonem zadních kol. Velmi atraktivní je i kombík, který vypadá skutečně pěkně a nabízí obrovský zavazadlový prostor o objemu až 1510 litrů. Zájemci o klasickou koncepci mohou mít buď konvenční sedan nebo praktičtější liftback, který jsme si k testu půjčili v Autocentru ESA i my.

DOPORUČUJEME: Test ojeté Škody Octavia II 1.8 TSI

Opel Insignia přišel na trh v listopadu 2008 ve třech karosářských provedeních. Motory pod kapotou najdete v přiložené tabulce včetně důležitých technických parametrů a roků výroby. Pozor, na některé trhy se určité motory nepodívaly, ale pro zjednodušení přinášíme kompletní seznam všech motorizací.

Motor Výroba Výkon kW/k Toč.moment 0-100 km/h Max.rychl. km/h Spotřeba l/100 km
1.4 Turbo od 06/2011 103 / 140 200 Nm 10,9 s 205 5,7
1.4 Turbo LPG od 07/2012 103 / 140 200 Nm 12,4 s 195 7,6
1.6 08/2008-06/2012 85 / 115 155 Nm 12,9 s 192 7,5
1.6 Turbo 08/2008-06/2013 132 / 180 230 Nm 8,9 s 225 7,7
1.6 SIDI Turbo od 06/2013 125 / 170 260 Nm 9,2 s 220 6,3
1.8 08/2008-05/2011 a 06/2012-06/2013 103 / 140 175 Nm 11,4 s 207 7,6
2.0 Turbo 08/2008-06/2013 162 / 220 350 Nm 7,6 s 242 7,6
2.0 Turbo 4x4 06/2011-06/2013 184 / 250 400 Nm 7,5 s 250 8,4
2.0 SIDI Turbo od 06/2013 184 / 250 400 Nm 7,5 s 250 7,8
2.8 V6 Turbo 4x4 08/2008-06/2013 191 / 260 350 Nm 6,9 s 250 (lim.) 11,0
2.8 V6 OPC 07/2009 239 / 325 435 Nm 6,0 s 250 / 270 (lim) 10,6
2.0 CDTI 08/2008-06/2013 81 / 110 260 Nm 12,1 s 190 4,4
2.0 CDTI od 06/2013 88 / 120 300 Nm 11,9 s 195 3,7
2.0 CDTI 08/2008-06/2013 96 / 131 300 Nm 11,1 s 205 4,4
2.0 CDTI od 06/2013 103 / 140 350 Nm 10,5 s 205 3,7
2.0 CDTI 08/2008-06/2013 118 / 160 350 Nm 9,5 s 218 4,3
2.0 CDTI od 06/2013 120 / 163 350 Nm 9,5 s 220 4,3
2.0 BiTurbo CDTI od 12/2011 143 / 195 400 Nm 8,7 s 230

4,9

 

Bez zajímavosti není aerodynamicky velmi efektivní karoserie se součinitelem odporu vzduchu 0,27, což se pozitivně podílí na spotřebě paliva hlavně na dálnici. Po praktické stránce potěší motoristy velký zavazadelník a slušný vnitřní prostor, i když klesající linie střechy může být pro vyšší cestující vzadu dost omezující. Důležité jsou ale změny proti staršímu modelu Vectra. Opel Insignia přinesl mnohem jistější a dynamičtější jízdní vlastnosti, rychlejší řízení a pohodlnější jízdu. Auto působí díky masivním dveřím a poměrně malým oknům velmi bytelně a robustně, v přímém porovnání s Vectrou je jízda kultivovanější a aerodynamický hluk je velmi dobře potlačen. Citelně se zlepšila kvalita zpracování přístrojové desky a interiéru. Přesto na dnešní poměry působí Insignia místy možná trochu hrubě a valivý hluk od pneumatik proniká do interiéru přeci jen ve vyšší míře, než jsme zvyklý od moderních prémiových vozů. I chod motorů je poměrně hrubý a nekultivovaný. Nicméně se nedají Insignii ani po letech upřít velmi pohodlné sedačky a celkem zdařilá ergonomie, i když některé ovládací prvky vyžadují od řidiče zvyk.

Na všechny technické problémy ojetých Opelů Insignia se podíváme příště. Měli byste ale vědět, že po mechanické stránce je tento Opel velmi solidně postavený. Nejčastěji majitelé hlásí problémy s elektronikou, rychle se opotřebovávajícím podvozkem, citlivostí na kvalitu pneumatik a někteří připomínají vyšší spotřebu oleje. Na všechno se ale podíváme příště při důkladné recenzi ojetiny.

Čtěte pokračování: Ojetý Opel Insignia 2.0 Turbo - II. díl

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary