Nový Volkswagen Polo: Výbava jak v Golfu a technika budoucí Fabie

2017-06-19 00:00:00

Nová generace Volkswagenu Polo dostala lehčí modulární platformu. Stejnou techniku bude mít i příští Fabia.


text: Dalibor Žák, foto: Volkswagen

Nová generace Volkswagenu Polo se představila během velkolepé akce v Berlíně. Automobilka si totiž od nového Pola slibuje hodně. Segment B sice zrovna neupadá, ale lidé houfně přesedají do SUV a crossoverů. Polo má však přemluvit všechny váhavce vrátit se zpátky ke klasickému kompaktními autu. Základem nového modelu je modulární platforma MQB A0, kterou má už třeba nový Seat Ibiza a dostane ji také nové generace Škody Fabia. Ovšem na novou Fabii si ještě musíme počkat, protože teprve nás čeká mezigenerační facelift. Úplně nová Fabia dorazí až tak za čtyři roky. Polo je dlouhé 4053 mm, poprvé v historii tak překračuje čtyřmetrovou hranici. Na šířku má 1751 mm a vysoké je 1446 mm. Rozvor narostl o 94 mm na 2564 mm. Otázka je, jak to bude s místem vzadu, protože se zvětšoval hlavně kufr. Má základní objem 351 litrů.

Čtěte také: Test ojetého kombi Volkswagen Golf VII 1.6 TDI

Pod kapotou tvoří základ modernizovaný atmosférický tříválec 1.0 MPI s nepřímým vstřikováním. Má výkony 48 a 55 kW (65 a 75 k). Takové motory budou mít základní Pola, které uvidíte na reklamách „cena od...“. Základní atmosféra by mohla dostat robotizovanou převodovku jako nejmenší VW Up!. Dalším krokem bude přeplňovaný litrový tříválec 1.0 TSI o výkonech 70 a 85 kW (95 a 115 k). Ten bude k dispozici i se sedmistupňovým DSG, v základu je ale manuál. Na benzinovém vrcholu je čtyřválec 1.5 TSI Evo o výkonu 110 kW (150 k). Kdo chce více výkonu, musí si připlatit za přiostřený Volkswagen Polo GTI. Ten dostal plnotučný přeplňovaný dvoulitr 2.0 TSI o výkonu 147 kW (200 k). Polo GTI bude s manuálem i automatem a všechny verze mají samozřejmě pohon předních kol.

Doporučujeme: Test ojetého hatchbacku Volkswagen Polo (od 2009)

Volkswagen Polo je také poslední nový Volkswagen, který dostane turbodiesel. Je jím motor 1.6 TDI o výkonech 59 a 70 kW (80 a 95 k). Volkswagen ale postupně diesely opustí a nahradí je mild-hybridní pohony. Benzíno-elektrický hybridní pohon se už připravuje a přijde v příštím modelovém roce jako samostatný motor a verze. Volkswagen říká, že hybrid bude levnější než diesel. Další úspornou alternativou je Polo na zemní plyn CNG, které má motor 1.0 TGI. Jeho výkon je 66 kW (90 k) a vypadá to, že by s ním kilometrové náklady na palivo mohly klesnout pod jednu korunu. Na německém trhu stojí Polo v přepočtu od 340 000 korun, ale to je již včetně prvotních daní. U nás bude základ levnější. Zajímavostí je jistě i použití digitálních přístrojů.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary