Nový Renault Kadjar na českém trhu

2015-07-10 00:00:00

V červnu byl uveden na český trh první crossover značky Renault. Máme pro vás základní informace. Na konci léta máme v plánu jeho týdenní test.


Text: Luděk Kortus

Renault Kadjar je kombinací vozů SUV, kombi a vozů z vyšších segmentů. Je dlouhý téměř 4,5 metru, široký 1,84 metru a při výšce 1,6 metru působí velmi sportovně. Žádná vysoká střecha jako měl Koleos. Z profilu aerodynamické tvary se do boku vzdouvají. Světlá výška 200 mm a velká kola – přirovnal bych jej k zaoblenému Subaru XV, když odhlédnu od bratrského Qashqaie. Kadjar poznáte podle LED denního svícení ve tvaru písmene C. To sdílí i s novým Espacem a budou jej mít do budoucna další modely. V interiéru kralují hluboké sedačky s různou tuhostí použité pěny. Sedací část je měkčí, prvky pro boční vedení jsou z tužšího materiálu. Palubní deska je z měkčeného plastu.

Čtěte také: Test ojetého kabrioletu Renault Mégane CC

Přístrojový displej TFT, na který se řidič dívá skrz volant, nabízí čtyři režimy zobrazení a pět barev pro individualizaci. Středovému panelu dominuje sedmipalcový displej multimediálního a navigačního systému R-Link 2. Připomíná způsobem obsluhy tablet. Kadjar má také celou řadu asistentů. Předcházet riziku nehody pomáhají: Aktivní nouzový brzdový asistent, systém varování před opuštěním jízdního pruhu a systém sledování mrtvého úhlu. Asistence řidiči při manévrování na místě: Easy park asist. Dále je k dispozici parkovací radar i z boku, zadní parkovací kamera a asistent rozjezdu do kopce. Kadjar rozpoznává značky a má tempomat a omezovač rychlosti.

Kadjar je k dispozici s pohonem přední nápravy nebo s pohonem 4x4. U verze s pohonem všech kol je systém spojen s otočným voličem se třemi režimy: Auto – Rozděluje točivý moment mezi nápravy v závislosti na přilnavosti. Lock – rozděluje moment 50/50. 2WD – pouze přední náprava. Platforma aliance Renault–Nissan, na které „stojí“ Kadjar, byla použita již na tři modely (Nový Espace, Qashqai, X-Trail). U Kadjaru byla snížena její hmotnost o 40 kg. Renault přispěl do společného projektu koncepcí, zadním zavěšením a převodovým ústrojím. Kadjar prošel 650 000 kilometry testování v extrémních podmínkách zimy i tepla. Je určený do všech klimatických pásem planety.

Doporučujeme: Test ojetého kombi Renault Laguna III

Modularitu interiéru převzal ze světa kombíků. Sedačky se dají sklápět z kufru, sedadlo spolujezdce má sklopnou opěrku vpřed do vodorovné polohy. Podlaha kufru má dvě polohy: zarovnanou se sklopenými zadními sedačkami nebo hlubokou. Převezete 2,5 metru dlouhý předmět a zavazadelník má 527 litrů. K dispozici jsou tři stupně výbavy: Zen. Intens a Bose. Automat můžete mít s předokolkou a motorem dCi 110 koní. Verze 4x4 je k dispozici pouze s manuálem a s motorem dCi 130 koní. Od září bude k dispozici verze s benzínovým motorem TCe 130 koní, manuální převodovkou a pohonem přední nápravy. Ceny naftových verzí začínají na 544 900 a končí na 749 900 korunách.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary