Peugeot 208 se tři roky po svém uvedení na trh dočkal nového vzhledu. V třídveřovém provedení ho koupíte od 245 000 korun.
Text: Luděk Kortus
Nový Peugeot 208 přišel na český trh v červnu 2015. Design je výraznější, sportovnější a elegantnější. Vzhled vozu podtrhují sériově montovaná 3D světla s diodami, nové odstíny, jako je třeba zářivě oranžová Power, a nové možností úprav na míru. Nabídka zahrnuje i verzi GTi podtrhující posun značky k luxusnějším kategoriím. Vůz získal nové prvky výbavy usnadňující pohyb v městském provozu (Active City Brake, MirrorScreen, parkovací kamera, Park Assist). Motory PureTech a BlueHDi splňují nejnovější emisní normy EURO 6. V nabídce je zejména nejúspornější spalovací motor na světě, jehož normovaná spotřeba činí pouze 3 l / 100 km a emise 79 g CO2/km.
Tip: Nový rekord ve spotřebě - Peugeot 208 jel za dva litry na sto
Segment B je s téměř 30 % nově registrovanými vozy druhým největším segmentem evropského trhu. Přes bohatou nabídku a široké možnosti verzí karoserie (zejména SUV/CUV) je nejoblíbenějším typem vozu kompaktní hatchback, který představuje více než dvě třetiny prodaných vozů. A Peugeot 208 je v tomto stále více konkurenčním segmentu klíčovým hráčem. První generace vozu Peugeot 208 brzy dosáhne hranice 1 000 000 prodaných kusů. Společně s městským crossoverem Peugeot 2008 umožnila značce Peugeot potvrdit v roce 2014 její místo mezi třemi nejlepšími evropskými automobilkami v segmentu B.
Uvnitř nového Peugeotu 208 najdeme Peugeot i-Cockpit - inovativní uspořádání přístrojů a ovládacích prvků. Peugeot 208 tento koncept představil v roce 2012. Od doby, kdy byl poprvé představen, ho přebraly i vozy Peugeot 2008 a 308. Peugeot i-Cockpit se skládá z kompaktního volantu, vyvýšeného přístrojového panelu a velkého dotykového displeje. Díky malému volantu v kombinaci s kompaktností nového Peugeotu 208 je vůz mrštný, ve městě velmi snadno ovladatelný. Palubní deska z měkčeného plastu, standardně montovaná do všech vozů, má u vyšších úrovní výbavy nový zrnitý povrch. Vyvýšený přístrojový panel nabízí potřebné jízdní informace v zorném poli řidiče.
Čtěte také: Test ojetého hatchbacku Peugeot 207
Motor 1.6 BlueHDi je k dispozici zatím se dvěmi úrovněmi výkonu. Motory 1.6 BlueHDi 75 k a 1.6 BlueHDi 100 k S&S jsou spojené s manuální pětistupňovou převodovkou. Verze 100 k se spotřebou paliva pouze 3,0 l / 100 km drží rekord v segmentu i na trhu. Motor 1.6 BlueHDi 120 k S&S je spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Nabídka benzínových motorů tak zahrnuje následující verze: 1.0 PureTech 68 k, manuální 5stupňová převodovka; 1.2 PureTech 82 k, manuální 5stupňová převodovka; 1.2 PureTech 82 k S&S ETG5, robotizovaná převodovka 5stupňová převodovka; 1.2 PureTech 110 k S&S, manuální 5stupňová převodovka; 1.2 PureTech 110 k S&S EAT6, automatická 6stupňová převodovka; 1.6 THP 208 k S&S, manuální 6stupňová převodovka jen u verze 208 GTi.
Řada tříválcových benzínových motorů PureTech se po spuštění atmosférických verzí nyní rozšiřuje o přeplňovanou verzi 1.2 PureTech 110 k S&S. K dispozici jsou tři výbavy ACCSESS, ACTIVE a ALLURE. Pro nejnižší verzi jsou určeny benzínové motory PureTech. Peugeot 208 se vyrábí ve třídveřovém i pětidvéřovém provedení. Nejlevnější třídveřový je v ceníku za 245 000 korun. Nejdražší třídveřový pak za 323 000 korun. Cena za pětidveřový základní model je 260 200 korun a za nejvyšší výbavu s motorem Blue HDI 120 start&stop MAN 6 je uvedena cena 396 700 korun. Ceníkové ceny jsou zvýhodněny bonusem 15 000 korun při nákupu přes značkový leasing.