Nový Peugeot 208 dorazil na český trh

2015-07-08 00:00:00

Peugeot 208 se tři roky po svém uvedení na trh dočkal nového vzhledu. V třídveřovém provedení ho koupíte od 245 000 korun.


Text: Luděk Kortus

Nový Peugeot 208 přišel na český trh v červnu 2015. Design je výraznější, sportovnější a elegantnější. Vzhled vozu podtrhují sériově montovaná 3D světla s diodami, nové odstíny, jako je třeba zářivě oranžová Power, a nové možností úprav na míru. Nabídka zahrnuje i verzi GTi podtrhující posun značky k luxusnějším kategoriím. Vůz získal nové prvky výbavy usnadňující pohyb v městském provozu (Active City Brake, MirrorScreen, parkovací kamera, Park Assist). Motory PureTech a BlueHDi splňují nejnovější emisní normy EURO 6. V nabídce je zejména nejúspornější spalovací motor na světě, jehož normovaná spotřeba činí pouze 3 l / 100 km a emise 79 g CO2/km.

Tip: Nový rekord ve spotřebě - Peugeot 208 jel za dva litry na sto

Segment B je s téměř 30 % nově registrovanými vozy druhým největším segmentem evropského trhu. Přes bohatou nabídku a široké možnosti verzí karoserie (zejména SUV/CUV) je nejoblíbenějším typem vozu kompaktní hatchback, který představuje více než dvě třetiny prodaných vozů. A Peugeot 208 je v tomto stále více konkurenčním segmentu klíčovým hráčem. První generace vozu Peugeot 208 brzy dosáhne hranice 1 000 000 prodaných kusů. Společně s městským crossoverem Peugeot 2008 umožnila značce Peugeot potvrdit v roce 2014 její místo mezi třemi nejlepšími evropskými automobilkami v segmentu B.

Uvnitř nového Peugeotu 208 najdeme Peugeot i-Cockpit - inovativní uspořádání přístrojů a ovládacích prvků. Peugeot 208 tento koncept představil v roce 2012. Od doby, kdy byl poprvé představen, ho přebraly i vozy Peugeot 2008 a 308. Peugeot i-Cockpit se skládá z kompaktního volantu, vyvýšeného přístrojového panelu a velkého dotykového displeje. Díky malému volantu v kombinaci s kompaktností nového Peugeotu 208 je vůz mrštný, ve městě velmi snadno ovladatelný. Palubní deska z měkčeného plastu, standardně montovaná do všech vozů, má u vyšších úrovní výbavy nový zrnitý povrch. Vyvýšený přístrojový panel nabízí potřebné jízdní informace v zorném poli řidiče.

Čtěte také: Test ojetého hatchbacku Peugeot 207

Motor 1.6 BlueHDi je k dispozici zatím se dvěmi úrovněmi výkonu. Motory 1.6 BlueHDi 75 k a 1.6 BlueHDi 100 k S&S jsou spojené s manuální pětistupňovou převodovkou. Verze 100 k se spotřebou paliva pouze 3,0 l / 100 km drží rekord v segmentu i na trhu. Motor 1.6 BlueHDi 120 k S&S je spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Nabídka benzínových motorů tak zahrnuje následující verze: 1.0 PureTech 68 k, manuální 5stupňová převodovka; 1.2 PureTech 82 k, manuální 5stupňová převodovka; 1.2 PureTech 82 k S&S ETG5, robotizovaná převodovka 5stupňová převodovka; 1.2 PureTech 110 k S&S, manuální 5stupňová převodovka; 1.2 PureTech 110 k S&S EAT6, automatická 6stupňová převodovka; 1.6 THP 208 k S&S, manuální 6stupňová převodovka jen u verze 208 GTi.

Řada tříválcových benzínových motorů PureTech se po spuštění atmosférických verzí nyní rozšiřuje o přeplňovanou verzi 1.2 PureTech 110 k S&S. K dispozici jsou tři výbavy ACCSESS, ACTIVE a ALLURE. Pro nejnižší verzi jsou určeny benzínové motory PureTech. Peugeot 208 se vyrábí ve třídveřovém i pětidvéřovém provedení. Nejlevnější třídveřový je v ceníku za 245 000 korun. Nejdražší třídveřový pak za 323 000 korun. Cena za pětidveřový základní model je 260 200 korun a za nejvyšší výbavu s motorem Blue HDI 120 start&stop MAN 6 je uvedena cena 396 700 korun. Ceníkové ceny jsou zvýhodněny bonusem 15 000 korun při nákupu přes značkový leasing.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary