Nový Opel Corsa stojí v základu stejně jako Škoda Fabia

2014-12-12 00:00:00

Opel představil novou Corsu na českém trhu a také samozřejmě zveřejnil ceník. I když umí Corsa při využití financování stát pod 190 000 korun, ceníková cena je stejná jako základní Fabii.


Text: Dalibor Žák, Foto: Opel

Opel Corsa prošel rozsáhlou modernizací, i když se jedná v základu pořád o stejné auto. Nový je ale podvozek, řízení a motory, takže se dá Corsa považovat za nové auto a ne jen další facelift. Pojďme se teď podívat na ceny, které jsou docela zajímavé a výbava není vůbec tak chudá, jak bývá v tomto segmentu zvykem.

Základní ceníková cena je 219 900 korun a dostanete za ni třídveřovou Corsu s motorem 1,2 l o výkonu 51 kW (70 k). Za pětidveřovou verzi se připlácí vždy 15 000 korun, takže základní cena Corsy je pak 234 900 korun, tedy stejná jako v případě domácí Škody Fabia.

Nový Opel Corsa 1.4 Turbo: první jízdní dojmy

Základní výbava Corsy se jmenuje Selection a obsahuje vedle povinných prvků jako je ESP a čelní, boční i hlavové airbagy také úchyty ISOFIX, ve dvou osách nastavitelný volant, elektrická okna vpředu, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky nastavitelná zrcátka v barvě auta a kontrolu tlaku v pneumatikách.

Klimatizace není v základu ani ve vyšší výbavě Enjoy, připlácí se za ni 25 000 korun (za plně automatickou 35 000 korun). Enjoy má ale navíc třeba tempomat s omezovačem rychlosti, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač a zadní sedadlo dělené v poměru 60/40. Z výbavy Enjoy vychází speciální výbava Color Edition, která nabízí navíc 16" hliníkové ráfky, audio systém a multifunkční volant.

Pak jsou ještě k dispozici dva stupně výbavy, Sport a Cosmo. Cosmo je zaměřené hlavně na styl a komfort, Sport, jak název napovídá, se soustředí spíše na řidiče. V obou je v základu klimatizace, ale za plně automatickou si připlatíte 10 000 korun. Výbava Sport má mimo jiné třeba 16" litá kola, sportovní sedačky a další funkční prvky. Výbava Cosmo přináší třeba bi-xenonové světlomety a auto je pak prakticky plně vybavené.

  Selection Enjoy Color Edition Sport Cosmo
1.2 (70 k) 219 900,- 225 900,-   276 900,-  
1.4 (90 k) 234 900,- 240 900,- 263 900,-    
1.4 (90 k) EasyTronic   265 900,- 288 900,- 316 900,- 323 900,-
1.4 (90 k) 6AT         338 900,-
1.0 Turbo EcoFlex (90 k) 269 900,- 275 900,- 298 900,- 326 900,- 333 900,-
1.0 Turbo (115 k)   285 900,- 308 900,- 336 900,- 343 900,-
1.4 Turbo (100 k) 259 900,- 265 900,- 288 900,- 316 900,- 323 900,-
1.3 CDTI (95 k)   310 900,-   361 900,- 368 900,-
1.3 CDTI (95 k) EcoFlex 319 900,- 325 900,- 348 900,-     Více na: http://www.autorevue.cz/novy-opel-corsa-umi-stat-i-pod-190-000-korun-ale-take-pres-pul-milionu#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylink


Ceník na novou Corsu je skutečně rozsáhlý. Pokud ale porovnáme základní výbavy, vychází Corsa trochu výhodněji než nová Škoda Fabia. Otázkou pak je, jaký zvolíte motor. Ceny jednotlivých motorizací uvádíme v samostatné tabulce. Zajímavostí je, že silná čtrnáctistovka s turbem je levnější než tříválec, který má sice papírově větší výkon, ale nižší točivý moment. Nicméně dynamicky se prý jedná o zajímavý motor.

Opel nabízí Corsu i s automatem. Robotizovanou převodovku EasyTronic koupíte i v nižších výbavách, ale pokud chcete klasický plynulý automat s měničem, musíte sáhnout po nejvyšší výbavě Cosmo a nepříliš silné čtrnáctistovce o výkonu 66 kW (90 k).

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary