Nový Opel Corsa 1.4 Turbo: první jízdní dojmy

2014-12-10 00:00:00

Po světové premiéře na letošním pařížském autosalonu se konečně dočkala prvního tuzemského představení. První vozy budou u nás k dostání koncem roku 2014. Na co se mohou zájemci těšit?


Text a foto: Luděk Kortus

Corsa má za sebou bohatou historii. Včetně té nové má za sebou pět generací a víc než 12,4 milionu prodaných exemplářů za 32 let. Jednotlivé modely se vyráběly v těchto letech: Corsa A od roku 1982, Corsa B od roku 1993, Corsa C od roku 2000, Corsa D od roku 2006 a Corsa E od roku 2014. Tak a teď už jste znalci. I pátá generace se bude vyrábět v továrnách Opel ve španělské Zaragoze a německém Eisenachu. Někteří milovníci starých pořádků dříve žádali výhradně vozy vyrobené v Německu. Ale je to již zbytečné. Systém řízení jakosti je v obou továrnách stejný. Dnešní cílová skupina – mladé rodiny, svobodní muži a svobodné ženy a matky a duchem mladí řidiči - mají jiné priority. Těm se snažil Opel očividně vyhovět.

Čtěte také: Nová Škoda Fabia III - první test

Na představení jsem sáhl po třídveřovém modelu 1.4 Turbo 100 koní s pakety OPC line. Exteriérový paket znamená zvýrazněné prahy, střešní spoiler a koncovku výfuku. Interiérový balíček znamená hliníkové pedály a sportovní kožený volant a ještě další sportovní ozdobné prvky interiéru. Ačkoli je možné přiobjednat i Recaro sedadla, základní model sedadel má docela slušné boční opěrky a umožňuje motokárově nízký posaz. Páka šestikvaltu padne dobře do ruky. Vyjmenoval jsem všechno důležité, s čím řidič přichází v autě do styku rukama, nohama a zadkem. A to je velmi, velmi příjemné. Navíc zmizela změť tlačítek, některé funkce se přesunuly na dotykový displej IntelliLink a některé do tématických ostrůvků, jako například tlačítka vyhřívání volantu a změny módu posilovače řízení (viz fotogalerie).

Hodně moderní jsou nyní u automobilek kouzla s telefonem. Ať jablko nebo android, obojí se dá připojit a promítat na displej. Zapomeňte na navigaci, když ji nemáte v telefonu, nebude ani v autě. Stejně to má třeba nová Škoda Fabia. Zato můžete s připojeným telefonem poslouchat internetová rádia, pokud se pohybujete v oblasti s kvalitním pokrytím. Technologie tady trochu předbíhá infrastrukturu. Alespoň zařízení morálně tak brzy nezastará. Upgraduje se vždy s koupí lepšího telefonu a zlepšení pokrytí. Mimo integrace smartphonu měl model ještě další zajímavé příplatky, které u malého auta zvyšují dojem jeho velikosti. Elektrické posuvné střešní okno, couvací kamera, bixenony (se kterými můžete stále jezdit na dálková světla – systém si je vypíná sám), parkovací asistent, výsuvný zadní nosič kol, varování před čelním nárazem, rozpoznávání značek atd…

Sedačku dolů až na podlahu, opěrák vztyčit téměř kolmo, volant na dosah a můžeme začít tůrovat stokoňový motor. Ten si otáčky nechá líbit s velmi kultivovaným projevem. Nikoho jsem v areálu Kolbenky nepobouřil rychlými starty, prudkým brzděním ani ostrými průjezdy zatáček. Příď se nijak výrazně nesunula ven ani z prudšího oblouku. Přes všudypřítomné železniční koleje zalité do asfaltu se nesla dobře i na nízkých gumách. Páka ruční brzdy je pěkně v dosahu. Moc se mi to krátké guerillové ježdění na území nikoho líbilo. Dávám body za podvozek včetně řízení, motor i nový šestikvalt. Dražší verze malých aut mám rád. Dobře hrajou, sedí a mají nějaké koně pod kapotou. V samostatném článku se podíváme podrobně na ceny a srovnáme novou Corsu se škodou Fabia.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary