Nový Opel Astra Sports Tourer vyjel na české silnice

2016-06-06 00:00:00

Když se podíváme do historie výroby kompaktních kombíků značky Opel, narazíme na neuvěřitelná čísla. Od roku 1963 bylo vyrobeno více než 24 milionů kombíků Opel Kadett a přibližně 5,4 milionu Opelů Astra ve verzi kombi.


text: Luděk Kortus, foto: Opel

Opel je známý tím, že u nových modelů vždy zavádí některé technologie, které byly dříve výsadou výrazně dražších vozů vyšších tříd. Tentokrát se jedná například o světlomety IntelliLUX LED Matrix, které svítí stále jako dálková světla s velmi vysokým jasem a oslnění ostatních řidičů zabraňují tím, že ve výseči, kde se pohybuje auto, vypínají příslušná pole matrice LED diod. Další zajímavou a praktickou technologií z vyšších tříd je infotainment IntelliLink nové generace s optimální integrací smarphonu prostřednictvím systémů Apple CarPlay a Android Auto. Další použité asistenční systémy už známe. Opel Astra umí číst dopravní značky, umí vést v jízdním pruhu a automaticky brzdit v nebezpečné situaci. Monitoruje mrtvý úhel, má couvací kameru a umí sám točit volantem při parkování.

Čtěte také: Nový Opel Astra - první test

Vnější rozměry má Opel Astra Sports Tourer srovnatelné s předchozí verzí, ale uvnitř je více místa. Karoserie má novou architekturu s použitím vysokopevnostních ocelí a je o 190 kg lehčí než u předchozího modelu. Při prakticky stejných rozměrech má řidič k dispozici více místa nad hlavou a cestující vzadu více místa pro kolena. Zavazadlový prostor maximálního objemu 1630 litrů narostl oproti předchozí generaci o 80 litrů. Ke špičce, a to i v porovnání s prémiovými vozy, patří příplatková ergonomická sedadla. Poskytují masáž, ventilaci a nastavení bočních částí. Kromě sedadel je také vyhřívaný volant. Pro přístup do vozu a start nemusíte vyndavat klíče z kapsy. Zadní sedadla mohou být vyhřívaná a jsou dělená v poměru 40/20/40, který zvyšuje flexibilitu uspořádání zavazadlového prostoru.

Astra používá motory nové generace ve výkonovém rozpětí 70 kW (95 k) do 147 kW (200 k). Na vrcholu naftových motorizací stojí turbodiesel s dvoustupňovým přeplňováním: 1.6 BiTurbo CDTI o výkonu 118 kW (160 k) a maximálním točivém momentu 350 Nm. Astra ST s ním zrychluje z 80 na 120 km/h na 5. převodový stupeň za 8,1 sekundy a dle normy NEDC spotřebuje v kombinaci 4,1 l nafty na 100 kilometrů. Na vrcholu benzínů stojí motor 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o výkonu 147 kW (200 k) s nejvyšším točivým momentem 300 Nm (při funkci Overboost). Překvapivě dobře pracuje i tříválec 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o výkonu 77 kW (105 k) s robotizovanou převodovkou Easytronic 3.0, který vykazuje průměrnou spotřebu jen 4,2 l/100 km.

Doporučujeme: Test ojetého hatchbacku Opel Astra J

V nabídce jsou celkem čtyři převodovky. Pětistupňová manuální převodovka pro základní motory 1.4 a 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Pro ostatní motory šestistupňová manuální převodovka. Robotizovaná pětistupňová převodovka Easytronic 3.0 je na přání pro verze s motorem 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Na přání lze objednat i zdokonalenou šestistupňovou automatickou převodovku pro motory 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo o výkonu 110 kW (150 k) a 1.6 CDTI o výkonu 100 kW (136 k). Základní cena začíná na 344 900 korun za model Astra ST 1.4 s motorem o výkonu 74 kW (100 k). Astra s novým tříválcem 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o výkonu 77 kW (105 k) stojí od 374 900 korun. Nejdostupnější vznětový model 1.6 CDTI o výkonu 70 kW (95 k) je k dispozici od 419 900 korun.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary