Nový Nissan X-Trail 1.6 dCi All Mode 4x4-i Tekna

2015-01-19 00:00:00

Ve třetí generaci má Nissan X-Trail zaoblené tvary a vylepšenou variabilitu vnitřního prostoru. Potěšil přijatelnou spotřebou a novými technologiemi nejvyšší výbavy.


Text a foto: Luděk Kortus

Nová generace SUV Nissan X-Trail vyrostla a budí větší respekt. S vysokou kapotou, šípovitými ledkami denního svícení a zakaboněnou maskou působí jako miliónové auto. V nejvyšší výbavě Tekna jím také téměř je. Uvnitř vládne béžový kožený luxus. Vybrat si je možné i celý černý interiér. Přední sedačky jsou pohodlné, perforované, elektricky nastavitelné a vyhřívané. Druhá řada sedadel může pojíždět a sklápět se odděleně v poměru 60/40 včetně výklopné loketní opěrky s držáky nápojů. V kufru u našeho vozu byly ještě další dvě sedačky dělené v poměru 50/50. Stačí zatáhnout za popruhy upevněné v zádech a sedadla třetí řady po jednom vztyčit. Nastupuje se na ně zadními dveřmi, sedadla druhé řady se sklopí a posunou vpřed. Páté dveře se otevírají a zavírají elektricky.

Čtěte také: Test ojetého SUV Nissan Qashqai 2.0 dCi

Nabídka pohonů je jednoduchá. X-Trail si vystačí s jedním motorem. Jedná se o diesel 1.6 dCi o výkonu 130 k a kroutícím momentu 320 Nm. Volit k němu můžete pohon přední nápravy nebo pohon všech kol s manuální šestistupňovou převodovkou. Pokud chcete automatickou bezstupňovou převodovku Xtronic, pak jedině s předokolkou. Naše verze měla pohon All Mode 4x4-i a manuální převodovku. Otočný ovladač na středovém tunelu umožňuje pevné nastavení pohonu 2WD, automatický režim 4x4, nebo pevné nastavení pohonu 4x4. Jak pohon funguje v obtížné situaci, to jsme si již ukázali v testu Nissanu X-Trail 2.0 dCi.

Na silnici v zatáčkách pomáhá systém aktivního sledování dráhy vozu, který v případě potřeby brzdí jednotlivá kola, aby stopa byla optimální. Při rozjezdu do kopce pomáhá elektrická ruční brzda, která se uvolní při zátahu motoru sama. Spotřeba motoru 1.6 dCi byla velice příjemným překvapením. Mimo město počítač ukazoval 5,9 a ve městě 6,8 l/100km. Zrychlení 0-100 km/h za 11 sekund je dostatečná hodnota. Motor s hmotností auta nemá problémy. Vyžaduje citlivou práci s plynovým a spojkovým pedálem v nižších otáčkách. Když přidáte málo, má tendenci zhasínat při rozjezdu. Když přidáte víc, než je potřeba, po vteřince se citelně připojí turbo. To je downsizing v praxi. Za pár kilometrů po městě se ale naučíte jezdit plynule jako s dvoulitrem.

Novým prvkem ve třetí generaci X-Trailu je displej pokročilého jízdního asistenta. Mezi budíky zobrazuje údaje od podrobných navigačních pokynů, přes stanice rádia, telefonní čísla až k tlaku v pneumatikách. Přepínání zobrazovaných funkcí se děje z volantu. V nejvyšší výbavě Tekna je ve standardu automatické přepínání světel, rozpoznávání dopravních značek, upozornění na vybočení z pruhu a automatické nouzové brzdění. Navigace a panoramatický systém čtyř kamer mají svůj display na středovém panelu. Součástí výbavy Tekna je dále i bezklíčové odemykání a start, střešní ližiny a prosklená střecha s otevíratelnou přední částí. Za třetí řadu sedadel se připlácí 30 000 Kč. Cena testovaného vozu byla 953 900 Kč. Startovací cena Nissanu X-Trail je 599 900 Kč.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary