Nový Ford Focus má benzinové tříválce a zhubl 88 kg

2018-04-10 00:00:00

Nová generace Fordu Focus přináší nejen modernější výbavu, ale také nižší hmotnost a dokonce tříválce a vypínáním jednoho válce.


text: Dalibor Žák, foto: Ford

Nová generace populárního modelu Ford Focus se konečně představuje. Svým způsobem bychom ji mohli považovat za revoluci, protože přináší mnoho moderních prvků. Vedle klasického pětidveřového hatchbacku v nabídce zůstává oblíbené praktické kombi, které vyhledávají hlavně firmy a fleetoví zákazníci. Novinkou je pak verze Active, která jezdí na o 30 mm zvedlém podvozku a poznáte ji podle výrazného kontrastního oplastování nárazníků a blatníků. Ostatně, hned vedle ji máte na fotce. Sází na módní vlnu crossoverů, ale vyložené terénní ambice si nedělá. Opakem je pak nová verze ST-Line (na fotce níže vpravo), která se tváří jako sportovní model a předznamenává příští opravdu sportovní Ford Focus ST. Ta naopak dostala o 10 mm snížený podvozek. ST-Line se chlubí sportovními sedačkami a několika atraktivními doplňky.

Čtěte také: Test ojetého kombi Ford Focus 1.6 TDCI

Nový Ford Focus dostal zcela novou platformu C2 a díky ní je mezigeneračně o 88 kg lehčí, což je opravdu velká změna. Přesto je Focus o trochu větší, zvětšil se především rozvor. Vedle zvýšení prostoru pro posádku a hlavně pro kolena vzadu se nový Focus chlubí také větším a využitelnějším kufrem. Hatchback má nově kapacitu 1354 litrů, kombi pojme až 1653 litrů nákladu po sklopení sedadel. Z techniky pod kapotou se dalo počítat s tříválcem 1.0 EcoBoost, ale ten je úplně nový a má výkony 85, 100 a 125 koní. Nově má třeba vypínání jednoho válce. Touto technologií disponuje i větší tříválcová patnáctistovka o výkonech 150 nebo 182 koní. Ford bude stále prodávat diesely. Motor 1.5 EcoBlue má výkony 95 nebo 120 koní (300 Nm točivého momentu mají obě verze), nad ním je vrcholný dvoulitr o výkonu 150 koní a točivém momentu 370 Nm.

Nepřehlédněte: Test ojetého hatchbacku Ford Focus 1.0 EcoBoost

Další novinkou je použití vlečené zadní nápravy s torzní příčkou u základních motorizací 1.0 EcoBoost a 1.5 EcoBlue. Silnější motory mají vzadu nadále nezávislé víceprvkové zavěšení. Stejnou politiku už nějaký rok sleduje třeba koncern VW u konkurenčních modelů segmentu C. Ford také ve Focusu poprvé představuje nový osmistupňový automat, který se bude prodávat ke všem motorům krom těch základních nejslabších. Standardem je pak šestistupňová manuální převodovka. Nový Focus ale dostal také bohatou bezpečnostní a asistenční výbavu, absolutní novinkou v evropských Fordech je třeba head-up displej. Nový infotainment zase nabízí mnohem více funkcí a připojení na internet. Focus může být také vybaven mnoha jízdními asistenty, samočinným parkováním, adaptivním tempomatem s funkcí stop&go nebo adaptivními předními světly s automatickými dálkovými světly.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary