Nové Subaru Outback dorazilo na český trh

2015-03-27 00:00:00

Ve čtvrtek 26. března 2015 se odehrála v prostorách letiště v pražských Letňanech česká novinářská premiéra nového Subaru Outback. Na programu byla tisková konference a testovací jízdy.


Text a foto: Luděk Kortus

Subaru Outback je hlavní model japonské automobilky. Spojuje v sobě přednosti osobního vozu a SUV. Poskytuje pohodlí na dlouhé cesty, má velký prostor pro zavazadla a se světlou výškou 200 mm dokáže zdolávat i velmi nekvalitní cesty. Silueta zůstala typická. Změnily se tvary jednotlivých dílů karosérie a světel, aby vyzařovaly více dynamiky a emocí. Interiér charakterizují materiály měkké na dotek a sportovně elegantní jednoduchost. Novinkou, kterou si Outback již zasloužil, je velký dotykový displej. Novým prvkem výbavy jsou také elektricky ovládané páté dveře.

Doporučujeme: Test ojetého kombi Subaru Legacy 3.0R

Ke změnám došlo i na podvozku. Nové Subaru Outback 2015 je pohodlnější a méně se naklání. Soustava pohonu Symmetrical AWD směřuje aktivně točivý moment na jednotlivá kola v zatáčkách, což má za následek přesnější vedení stopy. K dispozici je nově i systém X-mode, který zlepšuje jízdní vlastnosti na špatných a kluzkých cestách. Motory jsou k dispozici dva. Atmosférický plochý benzínový čtyřválec boxer o objemu 2,5 litru, který dává výkon 129 kW a točivý moment 235 Nm. Dále je k dispozici přeplňovaný plochý naftový čtyřválec boxer 2,0 litru, který dává výkon 110 kW a točivý moment 350 Nm.

Automatická převodovka Lineartronic má nové „skokové“ řazení. Pro benzín je v manuálním režimu šestistupňová a pro naftu sedmistupňová. Obě verze mají možnost řazení páčkami pod volantem. K dispozici je u naftového motoru také šestistupňová manuální převodovka. U nového Outbacku se také zvýšila pasivní i aktivní bezpečnost. Karosérie je pevnější a naopak v zónách případné kolize s chodci se objevuje více materiálů schopných pohlcovat energii z nárazu. Základem aktivní bezpečnosti je stálý pohon všech kol se stabilizačním systémem VDC. Nové Subaru Outback je ve své třídě šampiónem v losím testu při rychlosti 78 km/h.

Čtěte také: Test Subaru Outback - jak funguje diesel a Lineartronic

Preventivní bezpečnost zajišťuje nový model systému EyeSight. Obraz před vozidlem je zjednodušeně řečeno snímán stereokamerou. Ta „vidí“ prostor před vozidlem do vzdálenosti 110 m. Pokud například parkujte před stěnou a chybně zařadíte D namísto R, upozorní zvukovou a vizuální signalizací a omezí výkon motoru. Další funkcí je adaptivní tempomat, který sleduje vozidla až do úplného zastavení. EyeSight umí upozornit na to, že se vozidlo vpředu zase rozjelo. Systém vidí, že auto vyjíždí z pruhu a také umí zastavit před překážkou až z rychlosti do 50 km/h. První cena v ceníku Subaru Outback je 939 000 Kč, nejdražší model stojí 1 159 000 Kč.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary