Nové Porsche Panamera už má pouze turba a umí přes 300 km/h

2016-06-30 00:00:00

Porsche představilo novou generaci supersedanu Panamera. Má aktivní aerodynamiku a nejsilnější provedení Turbo umí dokonce až 306 km/h.


text: Dalibor Žák, foto: Porsche

Porsche konečně představilo novou generaci modelu Panamera. Nástupce stojí na nové modulární platformě MSB, kterou pro koncern Volkswagen vyvinulo právě Porsche. Je určena modelům jako Panamera, tedy těm, které mají motor vpředu podélně a primárně pohánějí zadní kola. Počítá se ale i se čtyřkolkou, nakonec právě Panamera bude mít pohon všech kol v základu nebo za příplatek v závislosti na motorizaci. Nová platforma je lehčí a Porsche ji může různě natahovat nebo zkracovat, takže nebude problém speciálně pro čínský trh navrhnout prodlouženou Panameru. Pod podlahu se pak vejdou akumulátory a elektromotory, takže z nové Panamery může být i plug-in hybrid, čistě teoreticky může vzniknout i elektromobil. Ostatně, ten má Porsche v plánu na rok 2018 jako konkurenci pro americkou Teslu Model S.

Doporučujeme: Test ojetého SUV Porsche Cayenne

Nové Porsche Panamera přichází s moderní technikou, která obsahuje všemožné bezpečnostní a řidičské asistenty, na které si vzpomenete. V závislosti na motorizaci můžete mít adaptivní podvozek, aktivní aerodynamiku s variabilním zadním křídlem nebo třeba natáčení zadní nápravy. Všechny motory jsou v základu spojeny s osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou PDK, která pochází z dílny Porsche. Manuální řazení tak už v Panameře nebude. Stejně tak už nebude v Panameře atmosférický motor, všechny pohonné jednotky mají výhradně přeplňování. Porsche se samozřejmě muselo pochlubit i tím, že je modelová řada Panamery úspornější a že má nižší emise ve srovnání s minulým modelem. A navzdory emisním skandálům koncernu VW se automobilka nebojí nabídnout naftový motor. V budoucnu dokonce přijde ještě jeden, takže Panamera bude mít dva diesely.

Čtěte také: Test Porsche 911 Carrera 4 GTS

V základu dostane Porsche Panamera šestiválec 2,9 l se dvěma turby, který v modelu Panamera 4S posílá na všechna kola výkon 324 kW (440 k) a točivý moment 550 Nm. Tento motor, který dostane Panameru na 100 km/h za 4,2 sekundy, bude k dostání také s pohonem zadních kol. Maximální rychlost modelu 4S je 289 km/h. Později přijde základní šestiválcový diesel, ale ten bude pomalejší (a samozřejmě levnější). Další motorizací je naftový osmiválec 4,0 l v modelu Porsche Panamera 4S Diesel. Ten má výkon 310 kW (422 k) a točivý moment masivních 850 Nm. Na 100 km/h akceleruje za 4,3 sekundy a rozjede se na 285 km/h. Na vrcholu prozatím stojí Porsche Panamera Turbo s benzinovým osmiválcem 4,0 l se dvěma turby. Ten má výkon 404 kW (550 k) a točivý moment 770 Nm. Panamera Turbo akceleruje na 100 km/h za 3,6 sekundy a rozjede se na 306 km/h. Později přijde ještě rychlejší Panamera Turbo S, která by mohla mít výkon kolem 600 koní a maximálku přes 310 km/h.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary