Nové BMW řady 5 (G30) se umí řídit samo

2016-10-13 00:00:00

BMW představilo novou generaci řady 5. Techniku si půjčuje z většího BMW řady 7 včetně uhlíkovými vlákny zesílené platformy CLAR.


text: Dalibor Žák, foto: BMW

Nová generace BMW řady 5 označená jako G30 už není žádným tajemstvím. Německá automobilka pustila do světa celou řadu technických informací a fotografií. Prozatím se představuje klasický sedan, příští rok, až se začne nová generace řady 5 prodávat, se představí také populární kombi Touring. Prodej nového BMW řady 5 bude zahájen na začátku roku 2017, další motory přijdou v průběhu roku. Pokud jde o základní techniku, pod povrchem se ukrývá platforma CLAR, kterou řada 5 sdílí s větším BMW řady 7. Ke konstrukci je tak vedle vysokopevností oceli a lehkého hliníku použito i kompozitů, respektive uhlíkových vláken. To pomáhá zvýšit torzní tuhost a tím pádem i bezpečnost. Mimo to je nová řada 5 také o 100 kg lehčí než minulá generace. Přesto vypadá na první pohled poměrně konzervativně a designová revoluce se nekoná. I základní koncepce vlastně zůstává stejná jako u všech předchozích generací řady 5. Motor je vpředu podélně a pohání zadní kola.

Čtěte také: Test ojetého sedanu BMW 525d E60

Pod kapotou už najdete výhradně přeplňované motory. Benzinový základ tvoří dvoulitrový čtyřválec v BMW 530i o výkonu 185 kW (252 k) a točivém momentu 350 Nm. Nad ním je řadový šestiválec 3,0 l o výkonu 250 kW (340 k) a točivém momentu 450 Nm. Oba motory mohou mít za příplatek pohon všech kol xDrive, který může být nově vybaven i aktivním natáčením zadní nápravy. Manuální převodovku k těmto motorům už nedostanete, ta se dodává výhradně k základnímu turbodieselu v BMW 520d. Motor v modelu 520d je také dvoulitrový čtyřválec a nabízí výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 400 Nm. Ten může mít pohon xDrive a za příplatek rovněž také automat. Nemůže chybět ani vyhledávaná verze BMW 530d, jejíž naftový řadový šestiválec 3,0 l disponuje výkonem 195 kW (265 k) a točivým momentem 620 Nm. Později přijde plug-in hybrid BMW 530e s benzinovým dvoulitrem a dojezdem 45 km na elektřinu a také vrcholná verze M550i xDrive s osmiválcem. Nad ní pak už bude jen nová M5.

BMW řady 5 (G30) si samozřejmě půjčuje spoustu elektronických „hraček“ z luxusnější řady 7, ačkoli prakticky všechny budou za příplatek. Vedle adaptivního podvozku a adaptivních LED světlometů můžete mít systém iDrive s dotykovým displejem, který rozpoznává i gesta. Nechybí hlasové ovládání, systém konektivity s telefony, bezdrátové indukční dobíjení mobilu a také systém pro částečně autonomní jízdu. Ten využívá data z adaptivního tempomatu, udržuje auto v jízdním pruhu a dodržuje bezpečnou vzdálenost. Dokonce čte dopravní značky, ale řidič si může nastavit úmyslné překročení rychlostního limitu až o +15 km/h. Stejně jako větší řadu 7 můžete i novou řadu 5 ovládat na dálku pomocí klíčku. To se hodí, pokud potřebujete vyjet nebo zajet do úzké mezery, například na parkovišti. A to bude při délce nové pětky téměř pět metrů a šířce skoro dva metry asi velmi oblíbená funkce.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary