Nové BMW M5 má poprvé pohon všech kol

2017-08-22 00:00:00

Nová generace legendárního supersedanu dostala poprvé pohon všech kol. Jde ale odpojit, takže z M5 může být pořád zadokolka.


text: Dalibor Žák, foto: BMW

BMW M5 je ikona mezi rychlými supersedany. Německá automobilka právě představila její novou generaci, která nese kódové označení G30. Stejně jako v minulé M5, i nyní je pod kapotou pouze dvěma turby přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 l. Je ale přepracovaný, má upravené mazání a rychlejší reakce. Dostal také nový výfuk a výsledkem je maximální výkon 441 kW (600 k) a nejvyšší točivý moment 750 Nm. Síla motoru putuje přes modifikovaný osmistupňový automat poprvé v historii BMW M5 na všechna kola. Systém xDrive je ale úplně nový a unikátní. Lze ho totiž odpojit, takže se z M5 na přání řidiče stane zase zadokolka. Kdo se rád vyžívá v táhlých driftech a kouři od zadních gum, pořád si tyhle radovánky může dopřát. A to je dobře.

Doporučujeme: Test ojetého sedanu BMW 525d E60

Proti běžné řadě 5 se BMW M5 příliš nemění. Má tradičně rozšířené boky, jiné nárazníky a charakteristické koncovky výfuku. Kapota je hliníková, střecha z karbonu a M5 má samozřejmě unikátní kola a lepší brzdy. M5 má také adaptivní nastavitelný podvozek a řidič má těch možností kalibrace více než v obyčejné verzi BMW řady 5. Nastavit si může odezvu motoru, zvuk výfuku, rychlost řazení převodovky a plno dalšího, včetně již zmíněného rozpojení čtyřkolky. Pokud pohon xDrive nechá řidič ve sportovním režimu, zrychlí BMW M5 na 100 km/h za 3,4 s a po posunutí omezovače rychlosti (z obligátních 250 km/h) se rozjede až na 305 km/h. BMW už dalo nové M5 i cenovku, v Německu stojí v přepočtu necelých 3 100 000 korun. Prodej bude zahájen na jaře 2018.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary