Nové Audi A8 vyhladí silnice a má hybridní pohon

2017-07-11 00:00:00

Nová generace Audi A8 má mnoho zajímavých technických novinek. Například se umí do 60 km/h řídit zcela samo a jeho podvozek „opravuje“ silnice.


text: Dalibor Žák, foto: Audi

Nová generace Audi A8 má po oficiální premiéře. Jak se dalo čekat, přináší to nejnovější a nejmodernější, co mají ve vývoji u koncernu VW k dispozici. Nechybí propracovaný mild-hybridní pohon, systém plně autonomní jízdy, aktivní podvozek nebo třeba taková drobnost jako masáž nohou. Konkurence je jasná, Audi A8 bude soupeřit s Mercedesem třídy S a BMW řady 7. Například právě řada 7 od BMW nyní na českém trhu prodejům luxusních vozů dominuje a má více než 70% obchodní podíl. To se určitě Audi pokusí změnit. Uvidíme, jakou cenovou politiku Audi na našem trhu nasadí, ale v tomto segmentu se zákazníci orientují spíše podle toho, co všechno dostanou. Cena zas takovou roli nehraje. Zájemce by ale určitě mohl lákat systém autonomní jízdy, který například v kolonách a rychlostech do 60 km/h bude auto řídit zcela sám. Nemusíte mít ani ruku na volantu. To konkurenční Mercedes ani BMW zatím nemají.

Čtěte také: Test ojetého sedanu Audi A8 4.2 TDI

Pod kapotou jsou nové motory TFSI a TDI, které nově pracují výhradně s hybridním pohonem. Mezi motorem a převodovkou je vždy kompaktní elektromotor, který funguje jako startér a generátor a využívá všechnu zbytkovou energii. Buď s ní pohání elektrické systémy vozidla, nebo ji použije k pozdější akceleraci. Nechybí ani kompaktní akumulátor pro uchování elektrické energie uložený vzadu. Audi A8 kvůli tomu přešlo na 48V elektrickou soustavu. Tu potřebuje i propracovaný aktivní podvozek, který pomocí kamer a senzorů „čte“ silnici před autem a upravuje nastavení podvozku tak, aby byla jízda komfortnější a také bezpečnější. Aktivní podvozek totiž umí vozidlo připravit dokonce i na náraz. Samozřejmostí je pak adaptivní řízení a natáčení zadní nápravy, čímž se má zlepšit ovladatelnost. Podle Audi má nová A8 dokonce menší poloměr otáčení než sedan Audi A4.

Základními motory jsou šestiválce 3.0 TDI (210 kW) a 3.0 TFSI (250 kW). Nad nimi jsou osmiválce 4.0 TDI (320 kW) a 4.0 TFSI (338 kW). Později dorazí i plug-in hybrid s šestiválcem 3.0 TFSI a celkovým výkonem hybridní soustavy 330 kW a točivým momentem 700 Nm. Plug-in hybrid ujede na elektřinu 50 km a bude se nabíjet bezdrátově. Na vrcholu nabídky pak bude dvanáctiválec 6.0 W12. Samozřejmostí je pohon všech kol quattro u všech motorizací a automatické převodovky. Přesnější dynamické parametry Audi teprve zveřejní. Už ale známe i očekávanou cenu, základní cenovka se v Německu pohybuje po přepočtu okolo 2 400 000 korun. Prodej bude zahájen na podzim, další motorizace dorazí v průběhu roku 2018. Vybrat si můžete ze standardní nebo o 13 cm prodloužené verze A8 L s komfortnějšími zadními sedačkami.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary