Nová Kia Stinger GT má soupeřit s BMW a Mercedesem

2017-01-09 00:00:00

Kia vstupuje do prestižního segmentu sportovně pojatým vozem Stinger GT. Má pohon zadních kol a vrcholná verze má zvládnout uhánět rychlostí až 269 km/h.


text: Dalibor Žák, foto: Kia

Korejská automobilka Kia představila na autosalonu v Detroitu dlouho očekávaný sportovní model s pohonem zadních kol. Jmenuje se Kia Stinger GT (evropská verze se bude jmenovat stručně Kia GT) a značka se nijak netají tím, že má soupeřit s Audi, BMW a Mercedesem. Ostatně, na vývoji a hlavně nastavení podvozku a řízení se podílel Albert Biermann, někdejší vedoucí vývoje vozů divize M automobilky BMW. Právě pod jeho vedením vznikaly u BMW absolutní řidičské skvosty, což už se bohužel o nových produktech tak úplně říci nedá. Nová Kia se nejprve začne prodávat v USA, ale přijde i do Evropy a na našem trhu se bude prodávat i s turbodieselem pod kapotou. Hlavními soupeři mají být vozy BMW řady 4 Gran Coupé a třeba Mercedes CLS. Velikostí spadá Kia GT mezi ně.

Doporučujeme: Nová Kia Rio si to chce rozdat s Fabií

„Stinger je ve srovnání s minulými modely Kia skutečným automobilovým snem. A právě dnes zde v Detroitu se tento sen stává skutečností, a to díky několikaletému zasazení a tvrdé práci skupiny nadšených návrhářů, konstruktérů a manažerů z celého světa,“ komentoval Orth Hedrick, viceprezident pro produktové plánování ze společnosti Kia Motors America. „Po vzniku koncepčního modelu GT následovaly roky ladění a cizelování na proslulém okruhu Nürburgring. Jako posedlí jsme věnovali pozornost i těm nejdrobnějším detailům, a výsledek je tak prostě senzační.“ To je jen kousek toho, co Kia uvádí v tiskové zprávě. Pro samotnou značku je to úplně nový koncept vozu a poprvé má globální produkt platformu s pohonem zadních kol. Ta pochází z kocnernu Hyundai, do kterého Kia patří. Stejný základ mají i nové luxusní vozy značky Genesis.

Zajímavé je, že Kia celý model Stinger GT prezentuje předvším jako auto pro nadšené řidiče. Ačkoli je vůz vybaven moderními asistenčními a bezpečnostními systémy, právě řidič má být v centru všeho dění. Prozatím víme jen o dvou motorech. Základem má být přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu 255 koní v 6200 ot./min. a točivém momentu 353 Nm v 1400 až 4000 ot./min. Nad ním pak má být šestiválec bi-turbo 3,3 l, který na zadní kola pošle výkon 365 koní a točivý moment až 510 Nm. Spekulace o osmiválci se tak nepotvrdily. Dynamické parametry ještě Kia upřesní, než se vůz dostane do prodeje. Ví se ale to, že na 100 km/h akceleruje nejsilnější verze za pět sekund a rozjede se na 269 km/h. Standardem má být osmistupňová automatická převodovka s možností řazení pod volantem a za příplatek bude možné vůz vybavit i pohonem všech kol se systémem vektorování točivého momentu.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary