Nová generace Mercedes-Benz třídy E Combi umí jezdit sama

2016-06-07 00:00:00

Nová generace kombíku Mercedesu třídy E si půjčuje všechny technologické vymoženosti od sedanu. Umí tedy částečně řídit sama a dokonce ji můžete zaparkovat pomocí dálkového ovládání.


text: Dalibor Žák, foto: Mercedes-Benz

Nová generace Mercedesu třídy E se již představila ve verzi sedan. Ani právě představené praktické kombi se od nového designového jazyka německé značky příliš neodklání a na první pohled má člověk co dělat, aby dokázal z fotek říci, jestli se jedná o model třídy C nebo E. V případě sedanu se do toho ještě míchá třída S a spíše to vypadá, podobně jako třeba u Audi, že jen přijdete do showroomu a řeknete „dejte mi pět metrů Mercedesu v metalíze.“ Ale teď zase vážně... Nová třída E přišla s několika zajímavostmi, například schopností částečně autonomní jízdy nebo funkcí dálkového ovládání při parkování. Tyto hračky si samozřejmě půjčuje i právě představený kombík třídy E.

Čtěte také: Test ojetého sedanu Mercedes-Benz E 270 CDI (W211)

Pokud jde o technická data, tak objem kufru má v základním uspořádání 670 litrů. Narovnáním opěradel zadních sedadel jde objem zvětšit o dalších 30 litrů a maximální možný objem je dle Mercedesu až 1820 litrů. V nejužším místě mezi podběhy měří kufr na šířku docela slušných 1100 mm. Zajímavé také je, že kombi třídy E je v základu nabízeno s devítistupňovým automatem 9G-Tronic. Manuál prozatím vůbec nebude. Zpočátku jsou v nabídce tři diesely a čtyři benzinové motory. Základ dieselů tvoří nový motor 2,0 l o výkonech 110 nebo 143 kW a točivém momentu 360, respektive 400 Nm. Má normovanou spotřebu jen 4,2 litru na 100 km a tedy emise pod 110 g/km CO2. To bude důležité především na těch trzích, kde se daně určují podle emisí CO2. Na vrcholu je naftový šestiválec 3,0 l o výkonu 190 kW a točivém momentu 620 Nm. Ten může být i ve verzi s pohonem všech kol 4Matic.

Benzinové motory začínají u dvou verzí přeplňovaného čtyřválce 2,0 l. Ten nabídne výkony 135 nebo rovnou 155 kW a točivý moment 300 nebo 350 Nm v silnějším provedení. Obě verze mají normovanou spotřebu 6,2 litru na 100 km, přitom se i nejslabší z nich dostane z 0 na 100 km/h za 8,1 s a rozjede se na 231 km/h. Zajímavostí je verze E 400 4Matic, která má atmosférický šestiválec 3,5 l o výkonu 245 kW a točivém momentu 480 Nm. Ta bude zajímat především trh v USA. Nejsilnější je prozatím verze E 43 AMG 4Matic, která má nový třílitrový šestiválec s přeplňováním, disponuje výkonem 295 kW (401 k) a točivým momentem 520 Nm. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,7 s. Zajímavostí u verze E 43 AMG je rychleji řadící automat, snížený podvozek a upravený pohon všech kol, který posílá standardně dozadu 69 % výkonu. Třída E Combi má samozřejmě automatické udržování světlé výšky vzadu a za příplatek může být vybavena adaptivním vzduchovým podvozkem.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary