Nejvíce loni přibylo škodovek,podíl značky na trhu mírně oslabil

2014-02-19 00:00:00

Nejčastěji registrovanou značkou nového osobního auta byla i loni v Česku Škoda. V průběhu roku 2013 bylo nově zaregistrováno 49.971 aut z mladoboleslavské automobilky, meziročně o sedm procent méně.

Luděk Kortus; ČTK

Podíl Škody na trhu nových aut se oproti předloňsku snížil o 0,57 procenta. Druhá příčka na trhu patřila loni značce Hyundai. Majitelé nově registrovali 16.239 osobních vozidel této značky, meziročně o sedm procent více. Podíl jihokorejské značky na nových registracích vozidel meziročně vzrostl o 1,14 procenta na 9,86 procenta. Třetím nejprodávanějším autem byl loni Volkswagen. Meziročně přibylo 14.948 aut této značky, oproti roku 2012 o 1,6 procenta méně. Podíl značky na trhu nových aut v roce 2013 dosáhl 9,07 procenta.

Škoda zůstává i nadále nejčastější značkou osobního auta v Česku. Ke konci loňského roku tvořily auta z mladoboleslavské továrny 34,6 procenta osobních aut v Česku. Pomyslná druhá pozice patří značce Ford před Volkswagenem. Pětici nejoblíbenějších značek aut doplňují francouzské značky Renault a Peugeot. Počet registrovaných osobních aut v ČR se loni zvýšil o 89.000 vozů na téměř 4,8 milionu. Průměrný věk vozového parku stoupl ze 13,9 na 14,2 roku. V Česku bylo loni poprvé zaregistrováno celkem 290.851 osobních automobilů, z toho 164.736 nových a 126.115 ojetých z dovozu. Podle ředitele sdružení Antonína Šípka je každoroční obměna vozového parku novými osobními automobily dlouhodobě jedna z nejnižších v Evropě.

V roce 2013 se procento obměny vozidlového parku opět snížilo a dosáhlo 3,5 procenta. V motoristicky vyspělých zemích Evropy se tato hodnota pohybuje v rozmezí mezi šesti a deseti procenty.  Zhoršuje se i struktura dovážených ojetých osobních automobilů. V roce 2007 byl podíl dovážených ojetin ve věku nad deset let necelých 30 procent, loni to bylo již více než 38 procent a letos v lednu 41 procent. "Nízká úroveň obnovy vozového parku a stále relativně vysoký dovoz ojetin v nevyhovující věkové struktuře má za následek vysoké průměrné stáří vozového parku osobních automobilů v České republice, které přesahuje 14 let," dodal Šípek.

Letos v lednu se prodej nových aut zvýšil o 13 procent na 13.638 vozů, což je nejlepší lednový výsledek za posledních deset let.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary