Modernizovaná Honda Jazz

2018-09-28 00:00:00

Po 1.3 i-VTEC přichází silnější motor 1.5 i-VTEC. To je hlavní změna při modernizaci třetí generace praktického malého auta Honda Jazz. Testovali jsme verzi s automatickou převodovkou CVT i šestistupňovým manuálem.

text a foto: Luděk Kortus

Bílý vůz v galerii je s automatem, modrý s manuálem. Při pohledu z boku je vidět maximální snaha o využití vnitřního prostoru. Motor je uložený co nejvíce vpředu, kapota je skutečně krátká. Přední sklo začíná téměř nad středem kol. Zbytek prostoru tvoří kabina a kufr. Páté dveře jsou zaříznuté hluboko do zadního nárazníku. Vnitřní prostor je využitý opravdu na maximum, pocit uvnitř máte jako z většího auta.

Řadový čtyřválec dává výkon 96 kW (135 koní) při 6600 otáčkách. Maximální točivý moment 155 Nm poskytuje ve 4600 otáčkách. Čísla ukazují, že se bude autíčko rádo vytáčet. Taky že jo. Na druhou stranu je tu variabilní časování ventilů, které umožňuje motoru pracovat optimálně i v daleko nižších otáčkách. Změna časování ventilů nastává kolem 4000 otáček. Vše, co se děje pod, je úsporné a vše co se děje nad, zábavné. Jezdili jsme převážně zábavně, takže spotřeba byla u obou verzí někde mezi sedmi a osmi litry.

Model s převodovkou CVT měl pádla pod volantem. V této třídě nevídáno. Pádly je možné na převodovce s plynule měnitelným převodem řadit skokově šest virtuálních stupňů. S podobným zvukovým efektem, jako u manuální převodovky. Když pádla nepoužíváte, řadí si převodovka plynule sama. Auto zrychluje, ale otáčky zůstávají, jako to známe u skútrů. Není to sice bůhvíjak zvukomalebné, ale z mnoha důvodů je to trend. Místo, váha, počet součástek … atd. A kdo je milovník klasiky, a chce mermomocí spojkovat, jistě se mu zalíbí manuální šestikvalt.

Jazz vyniká v kategorii malých vozů zadními sedačkami Magic seats. Na zadních místech lze sedák dělený v poměru 60:40 vyklopit vzhůru a naložit vysoké předměty bočními dveřmi přímo na podlahu. Druhou možností je sklopení opěráku vpřed. Mechanismus přesune sedák až na podlahu vozu a opěrák vytvoří jednu rovinu s podlahou kufru. Obě možnosti vidíte na fotografiích. Základní zavazadlový prostor je 354 litrů a s rovnou ložnou plochou máte k dispozici 1314 litrů. Velikost prostoru, který vznikne za předními sedadly při vyklopení sedáků vzhůru, výrobce neuvádí.

Podvozek Jazzu je příjemně tuhý, aby držel stopu ve svižných zatáčkách a dostatečně komfortní, aby netrápil posádku na přejezdech kostek, tramvajových kolejích a jiných nástrahách ve městě. Pro město je Jazz vybaven protikolizním systémem do 30 km/h, dobrým rejdem a parkovacími čidly. Mimo město varuje při vyjetí z pruhu, upozorňuje před čelní srážkou, čte dopravní značky, samočinně aktivuje dálková světla, má tempomat a dešťový senzor.

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary