Mercedes-Benz třídy E Coupé jezdí sám, ale pod kapotou je to nuda

2016-12-14 00:00:00

Nová generace dvoudveřového kupé Mercedes-Benz třídy E má spoustu zajímavých a moderních funkcí, ale pod kapotou tomuto kupé chybí pořádný motor.


text: Dalibor Žák, foto: Daimler

Jak už se stalo u nových moderních Mercedesů z luxusní kategorie zvykem, mají plno různých bezpečnostních a asistenčních systémů, které cestující ve voze přibližují autonomní budoucnosti. Stejně jako nová třída S a třída E umí už i kupé dělat spoustu věcí samo. Samo zaparkuje, samo pojede po dálnici nebo v koloně a vlastně už se na řízení neklade takový důraz. Je to přinejmenším zvláštní u auta, u kterého se dá předpokládat, že si ho bude chtít majitel také občas sám řídit. To, že už nová třída E Coupé nemá v nabídce manuální převodovku, asi nevadí. Ale pod kapotou je to vyložená nuda a Mercedes místo nějakých řečí o motorech zaplnil tiskovou zprávu tím, že na vás nová třída E Coupé bliká zadními světly na přivítanou. Hmm, to je hezké... Kdyby radši dali pod kapotu osmiválec nebo zkrátka něco důstojnějšího! Uvidíme na autosalonu v Detroitu, kde se třída E Coupé představí. Třeba Mercedes přijde s nějakou ostřejší a výkonnější verzí.

Doporučujeme: Test ojetého sedanu Mercedes-Benz C 220 CDI (W204)

Základ tvoří naftový čtyřválec 2,0 l z nové generace pohonných jednotek. Verzi E 220 d bude výkon 143 kW (194 k) a točivý moment 400 Nm určitě stačit, ale tady jde o to, aby si mohl Merdcedes do tabulky napsat 106 g/km CO2 a spotřebu 4,0 litru na 100 km, jakkoli to v reálu bude jezdit za šest až sedm litrů. A to je pro diesely všechno, dokonce ani naftový šestiválec nedostanete. V případě benzinových motorů si můžete vybrat z čtyřválce 2,0 l s přeplňováním ve verzích E 200 a E 300. Slabší má 135 kW (184 k) a 300 Nm, silnější 180 kW (245 k) a 370 Nm. Ten slabší zrychlí na 100 km/h za 7,4 s, o čtyři desetinky později než základní diesel. Silnější motor zvládne toto zrychlení za 6,4 sekundy a nejvyšší rychlost hlídá u 250 km/h omezovač. Prozatím je na vrcholu verze E 400 4Matic s přeplňovaným šestiválcem 3,0 l, který má výkon 245 kW (333 k) a točivý moment 480 Nm. Je ale jen s pohonem všech kol. Stovku ale zvládne za 5,3 sekundy.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary