Mercedes-Benz představil novou třídu E

2016-01-21 00:00:00

Nová generace Mercedesu tříde E nese označení W213 a už umí jezdit téměř bez asistence řidiče. Dokonce bez řidiče sama zaparkuje.


text: Dalibor Žák, foto: Mercedes-Benz

Nová generace sedanu Mercedes-Benz třídy E zase posouvá měřítka kategorie manažerských sedanů o kus dál. Vedle dnes již samozřejmých bezpečnostních asistentů přidává navíc funkci adaptivního tempomatu, která umožňuje samočinnou změnu jízdního pruhu například pro předjíždění. Řidič jen ťukne do páčky blinkrů, třída E se sama „podívá“ do zrcátka a změní pruh, aby mohla dál akcelerovat na nastavenou rychlost. Dokonce se umí sama držet v jízdním pruhu až do rychlosti 210 km/h. Sice musíte mít podle pravidel pořád ruku na volantu, ale tohle auto už umí jezdit prakticky úplně samo. Navíc umí samo zaparkovat. Když máte moc úzkou mezeru, stačí vystoupit a pomocí aplikace v telefonu autu říct, aby si zaparkovalo. Auto zajede do mezery, samo vypne motor a samo se zamkne. Působivé, že?

Nový Mercedes-Benz třídy E se při návrhu interiéru inspiroval ve větší a luxusnější třídě S, zatímco design exteriéru vypadá špíše jako menší třída C. Uvnitř je přitom více prostoru než v minulé generaci třídy E. Zvětšil se i zavazadlový prostor a nový model je díky širšímu použití hliníku lehčí. Z hliníku je například kapota, přední blatníky, víko kufru a díly na podvozku. I samotná platforma je z kombinace hliníku a vysokopevnostní oceli. Co je ovšem fascinující, je součinitel odporu vzduchu jen 0,23. To je naprosto špičková hodnota, které se nepřibližují ani některé ekologické koncepční studie. Díky tomu bude mít auto v reálném provozu nižší spotřebu a při jízdě po dálnici bude uvnitř méně aerodynamického hluku. Samotná akustická izolace je samozřejmě ještě lepší a Mercedes disponuje i aktivním potlačováním hluku, kdy senzory audio systému detekují nežádoucí zvuky a vyšlou proti nic akustickou vlnu, takže hluk vyruší.

Čtěte také: Test ojetého SUV Mercedes-Benz ML

Pod kapotou se objeví nový turbodiesel o objemu 1950 cm3. Nahrazuje starší jednotku 2,1 litru. Je lehčí, kompaktnější a kultivovanější. Mercedes slibuje, že nový motor je konstrukčně připraven na nové emisní normy, které přijdou po normě Euro 6. Výkon tohoto čtyřválce je od 150 do 194 koní a točivý moment dosahuje až na 400 Nm. Nad ním je pak vznětový šestiválec 3,0 l o výkonu 258 koní a točivém momentu 620 Nm. Zatímco šestiválec akceleruje na 100 km/h za 5,9 sekundy a spotřebuje 5,1 litru na 100 km, čtyřválec si v silnějším provedení vystačí s 3,9 litry na 100 km a na 100 km/h akceleruje za 7,3 sekundy. Dalším čtyřválcem je benzínová jednotka 2,0 l rovněž s přeplňováním. Ve slabším provedení nabízí 184 koní, v silnějším pak hned 245 koní. Tento dvoulitr najdete ještě v plug-in hybridu o celkovém výkonu 286 koní a točivém momentu 550 Nm. Jeho normovaná spotřeba je 2,1 litru na 100 km a ujede dokonce i 30 km pouze na elektřinu.

Na vrcholu je prozatím přeplňovaný benzínový šestiválec 3,0 l o výkonu 333 koní. K vybraným motorům si můžete přikoupit pohon všech kol 4Matic a vždy dostanete novou devítistupňovou automatickou převodovku 9G-Tronic. Pokud se nespokojíte se standardním podvozkem na ocelových pružinách, můžete zvolit příplatkový komfortní nebo sportovní podvozek s adaptivními tlumiči, případně i plně nastavitelný vzduchový podvozek. Později se v nabídce objeví ještě osmiválec s přeplňováním ve verzi E 63 AMG. Pokud jde o cenu, základní startuje na částce 1 188 200 korun za benzínovou verzi E 200. Diesel E 220 d začíná na částce 1 270 500 korun. Naftový šestiválec E 350 BlueTEC pořídíte minimálně za 1 530 650 korun.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary