Mercedes-Benz CLS dostal techniku třídy E a hybridní pohon

2017-11-30 00:00:00

Pod kapotu nové generace Mercedesu CLS zamířily řadové šestiválce a také mild-hybridní asistence.


text: Dalibor Žák, foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz CLS se dočkal své již třetí generace, která právě zažívá svou výstavní premiéru na autosalonu v Los Angeles. Design tohoto tzv. čtyřdveřového kupé se ve velkém inspiruje v nedávných konceptech automobilky koncernu Daimler, ale jinak se po stránce techniky žádná velká revoluce nekoná. Interiér je vlastně převzatý z třídy E, stejně tak podvozek a vůbec celá platforma. Mercedes CLS se ovšem dočká jinak nastaveného podvozku a řízení, aby hrál na dynamičtější a sportovnější strunu. Zajímavou novinkou je pak použití nové generace řadových šestiválců, ke kterým se Mercedes po letech vrátil. Prozatím jsou pod kapotou dva třílitrové diesely a jeden třílitrový benzín, ten je dokonce kombinovaný s pomocným elektromotorem v mild-hybridní soustavě.

Čtěte také: Test ojetého sedanu Mercedes-Benz C 220 CDI (W204)

Všechny šestiválce mají standardně pohon všech kol 4Matic a devítistupňový automat vlastní konstrukce. Mild-hybridní třílitr je k dostání ve verzi CLS 450 a má výkon 367 koní a točivý moment 500 Nm. Asistenční elektromotor pomáhá výkonem 22 koní a hlavně točivým momentem 250 Nm. Mild-hybrid akceleruje na 100 km/h za 4,8 sekundy. Dalšími dvěma motory jsou dvě verze třílitrového řadového naftového šestiválce. První je CLS 350d o výkonu 286 koní a točivém momentu 600 Nm, ta druhá se jmenuje CLS 400d a jedná se o třílitr s proměnným zdvihem ventilů a dvěma turby. Výkon je 340 koní a točivý moment 700 Nm. Později přijdou další motorizace, bude také verze AMG. Zajímavou novinkou jsou pak adaptivní full LED světlomety s dosvitem až 650 metrů, nebude chybět vzduchový a adaptivní podvozek nebo systém částečně autonomní jízdy.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary