Lexus představil ostrý model GS F s pětilitrovým osmiválcem

2015-01-07 00:00:00

Lexus před autosalonem v Detroitu konečně odhalil svůj supersedan GS F. Jde proti BMW M5 a spoléhá se na poměrně tradiční techniku.


Text: Dalibor Žák, foto: Lexus

U automobilky Lexus jsme zvyklí na poměrně rozsáhle a revoluční inovace. Ale pokud jde o pohon tohoto nového supersedanu GS F, více tradiční už to být asi nemůže. Zatímco se němečtí soupeři BMW M5, Mercedes E63 AMG a Audi RS7 spoléhají na downsizované přeplňované motory, Lexus nasazuje pořád ještě klasický atmosférický osmiválec.

Jednotka má výkon 378 kW (473 koní) a točivý moment 527 Nm. Automobilka sice ještě nezveřejnila dynamické parametry, ale čekejte zrychlení na stovku za 4,5 sekundy a maximální rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h. Jen pro pořádek, síla putuje na zadní kola přes osmistupňový automat.

Čtěte také: Test sedanu Lexus IS300h

V souvislosti s motorem a jeho atmosférickým sáním nás ale napadá jedna věc. Třeba přeplňovaný osmiválec od BMW trpí na velké problémy se spolehlivostí turbodmychadel a z dlouhodobého hlediska se dá považovat klasické atmosférické sání u sportovního auta za lepší řešení, pokud vám jde i o spolehlivost a ne jen surový výkon. Navíc těch 473 koní skutečně není málo...

Ale nechme spekulací nad spolehlivostí. Lexus GS F není vyloženě okruhové náčiní, ale nový zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu může být nastaven ve třech režimech (standard, slalom a okruh), takže si řidič bude moci užít trochu té okruhové srandy. A driftovat s tímto sedanem vážícím 1830 kg určitě bude legrace.

Ohledně cen a dalších praktických parametrů ještě nepadlo ani slovo. Do prodeje se auto dostane až v druhé polovině roku 2015 a doufejme, že model GS F bude k dostání i u nás. Jakkoli to nebude masová záležitost, určitě to bude příjemné zpestření nabídky mezi všemi těmi hybridy.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary