Lev na večírku – test kompaktního crossoveru Peugeot 3008 1.6 HDI

2014-03-28 00:00:00

Dohodl jsem se přáteli na začátku jedné páteční oslavy, že je potom rozvezu domů. Nemůžu přímo napsat, že se jedná o test Peugeotu 3008 1.6 HDI provedený opilci, ale pár dojmů jsem nasbíral.


Text a foto: Luděk Kortus

Ukaž mi toho svýho p-éžota“, šeptá mi někdo u stolu zezadu do ucha. Trochu jsem se lek. Ale hned to přešlo, byl to Petr o jehož preferencích zatím nemám pochybnost. „Chudák pežot, ten to slízne“, říkal jsem si. Petr totiž prodává v bazaru specializovaném na volkswageny. Slíznul to jen napůl. Zaslechl jsem pochvalné mručení nad pracovištěm řidiče. Pak se rozvinula se debata na téma downsizing: „Ty malý motory nic nevydrží. Co bude dělat majitel, až to bude chtít prodat ve dvoustech tisících kilometrech? To ten motor bude úplně v pr..li!“ Fanda, stavbyvedoucí z velké stavební firmy se přidal: „To je kvůli obnově, neustále se zkracuje životnost produktů, je to spotřebák. Dva roky jezdi, plať tři tisíce, pak jim to dej na protiúčet a zas jezdi dva roky za tři tisíce a takhle furt dokola, jako v Německu!

Zatáhni to střešní okno, ať se cítím jako v autě!“ To byl Tomáš, majitel autoservisu na všechny značky při první jízdě. Seděl vzadu uprostřed na bidle a kázal: „Ta skleněná střecha je na nic, je to zbytečně těžký!“ Kateřina a Magda, trenérky fitness, také vzadu, ale na plnohodnotných sedačkách: „Ty jo, tady je místa na kolena! Mám tady pěkně zapadlej zadek! A to okno zase odtáhni, nám se to líbí!“ David, kulturista 195 cm: „Mně se tady vepředu sedí parádně. A co je to za motor? Dízl? Vůbec to není slyšet.“ V druhé várce pak Honza z banky: „To má kameru jo? Ty auta se pořád vylepšujou.“ Druhý Honza, bývalý DJ: „Nabombi rádio, hraje to dobře!“  Martin majitel e-shopu, novopečený otec: „Pohodlnej taxík, díky!“  Zbytek lidí se mezitím rozjel po svých, ale těch sedm svezených v podstatě vystihlo hajlajty auta.

Do kufru jsme nikoho nenakládali, ale můžu potvrdit, že je dost velký a má stavitelnou mezipodlahu. Páté dveře jsou dvojdílné jako například u BMW X5. Je to praktické řešení z hlediska každodenní manipulace. Pracujete většinou jen s půlkou hmoty dveří a díky zvednuté mezipodlaze se nemusíte nořit do kufru jak plavec na startovním bloku. Pokud posunete mezipodlahu o patro níž a sklopíte sedačky, dostanete spací prostor. Pokud sklopíte vpřed i opěradlo spolujezdce vpředu, převezete požární žebřík. Vlastně mám ještě další glosy: Policista na pochůzce se u mne při focení zastavil: „Nová 3008, tu bych si hned koupil, kdybych si to mohl dovolit! A prej ten head-up displej je špatně čitelný, když svítí slunce, psali.“ „To víte, musí vždycky něco napsat, aby jenom nechválili“, dodávám s úsměvem.

Peugeot 3008 je jedno z aut, který se dá rychle zabydlet, že se do něj těšíš jako do svýho pokojíčku. Jak jsem Peugeotu 508 vytýkal, že není kam odložit telefon, abyste ho v zápětí nelovili po podlaze, tak ve 3008 máte hned několik možností. Můžete si do něj nastěhovat celej arzenál osobních věcí a budete je mít diskrétně uložené. Odpich má tak akorát na rozumné předjíždění. Tuhost podvozku je někde mezi citroëny a wolksvageny. Takže střed, který na gumách R17 skvěle sedí. Krátká řadící páka je hezky vysoko, lokty zeširoka podepřené, kolem spousta hmoty, fakt obejváček. Pěknej kus auta, od všeho trochu. MPV, SUV a kombík. Cena v nejvyšší  výbavě Allure s navigací, natáčecími bixenony a jmenovanými i nejmenovanými parádičkami je aktuálně pod 600 tisíci.

 

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary