Letošní Harley on Tour startuje už 15. dubna v Plzni

2016-04-04 00:00:00

Harley-Davidson vyráží se svými motocykly po roce opět mezi lidi! Speciální kamion s 23 motocykly H-D jedoucí napříč Evropou přes 14 zemí zastaví v rámci letošního Harley on Tour i v ČR, a to hned na pěti místech.


Co a kde

První zastávka je naplánována už na 15. a 16. dubna v Plzni a po té, v dalších týdnech, následuje Beroun, Hradec Králové, Brno a Ostrava. Zájemci se tak budou moci seznámit s aktuální modelovou řadou H-D, absolvovat zkušební jízdu zdarma a poznat osobitý styl i jízdní vlastnosti jednotlivých modelů. Zkušební jízdy, včetně zapůjčení moto výbavy, je možné si rezervovat na www.harley-davidson.cz. „Na každé zastávce Harley on Tour bude připraveno 23 motocyklů napříč celým modelovým spektrem Harley-Davidson. Letos to bude 9 modelů touringové řady, což je nejvíce v historii a kompletně zastoupena bude i řada Dark Custom, včetně aktuálních modelů H-D Iron 883 a H-D Forty-Eight. Je to skvělá možnost, jak si během jednoho nebo dvou dní vyzkoušet více motocyklů H-D a zjistit, jaký člověku bude sedět nejvíce,“ vysvětluje Michal Fric, marketingový manažer Harley-Davidson pro střední a východní Evropu. Po poslední zastávce v Ostravě se Harley-Davidson přesouvá do Polska. Partnerem akce je JEEP.

Jak akce probíhá

V loňském roce jsem měl možnost vyzkoušet, jak akce funguje. U kamionu stojí dva stany s připravenými bundami, přilbami a dalším příslušenstvím, kde probíhá prezentace a kde si můžete odložit věci, které by vám na motocyklu překážely. Jízdy probíhají ve skupině po předem naplánované trase. Skupinu doprovází několik jezdců, jeden je vedoucí a dva zastavují dopravu, hlavně při odbočování vlevo, aby se kolona neroztrhala. Doporučuji proto udržovat formaci, zběsile nepředjíždět ani nezdržovat. Jedna vyjížďka představuje několik desítek kilometrů s dobře vybranými zatáčkovými i rychlejšími úseky. O akci je vždy informována i místní policie, ale po trase vyjížďky jsem si nevšiml, že by si dělala nějaké starosti a alespoň na nejvíc kritické místo postavila hlídku. Naštěstí kolona burácejících strojů u řidičů budí mnohem větší respekt než samotný motorkář. Všimněte si skvělé práce vedoucích jezdců a take toho, jak řidiči ochotně plní jejich pokyny. Přesto zůstaňte stále opatrní a nespoléhejte na to, že mate přednost.

Street Glide Special

Řada touring se dělí na sólo stroje, které jsou určené primárně pro jezdce, a na stroje pro dva, které nabídnou spolujezdci maximální pohodlí. Street Glide je určena pro ty, kteří si svoje jízdy chtějí vychutnávat především sami. Když se rozhodnete naložit nějakou kočku, máte k dispozici skvělou berličku pro rychlé fyzické sblížení. Druhé sedlo je tvarované tak, aby se spolujezdkyně musela pevně tisknout k jezdci. Spolujízda na motorce je vždy tak trochu intimní záležitostí a tady je to dotaženo k dokonalosti. Street Glide je nejprodávanějším modelem v USA. Je to mohutný stroj, který se hodí, jak napovídá název, na každodenní použití ve městě ale zároveň na dlouhé cesty. Přes sedlo s nízko položenými kufry snadno přehodíte nohu. Vzduchové odpružení vzadu poskytuje skvělé pohodlí. Kapotáž hladce rozráží vzduch a nejsilnější proudění vede nad hlavu. Na přístrojové desce naleznete dotykový displej s navigací a na řidítkách například ovládání hlasitosti rádia. Nejlepší hudbou je ale zvuk dvouválce o objemu 1690 cm3. Jednotlivé údery kladiva nejsou jen slyšet, ale i krásně cítit v celém těle. Stejně tak je cítit i řazení provázené charakteristickým zvukovým efektem, slyšitelným na desítky metrů daleko od jedoucí motorky. Ševelení ventilů a hvízdání rozvodu skvěle doplňuje celou zvukovou kulisu. Ačkoli je suchá hmotnost stroje 356 kg, skvěle se díky nízko položenému těžišti ovládá.

Ultra Limited Low

Když se harleják ožení, většinou si vezme ženu, která s ním jeho koníček nějak sdílí. Pokud jeho drahá nechce vlastní stroj, nakonec dojde na některou z mašin určenou pro dva. S partnerkou jsem vyzkoušel Ultra Limited Low, který má nižší sedlo o pár centimetrů než model Ultra Limited, aby lépe vyhověla i jezdcům menších postav. Přesto, že by pro mne byla vhodnější vyšší verze, pociťoval jsem těch 55 mm rozdílu ve výšce sedla jako výhodu při manipulaci na místě. Při suché váze stroje 397 kg, s náplněmi, nákladem a spolujezdkyní dosahuje ovládaná hmota téměř půl tuny. Na to je nutný samozřejmě pořádný krouťák hodný osobního auta. Motor o objemu 1690 cm3 disponuje 138 Nm. Brzdy mají ABS. Nižší verze má trochu blíž řidítka a vyšší stupačky. Jinak je vybavena stejně jako Ultra Limited. Technické parametry ale většinou spolujezdkyni až tak moc nezajímají. Ta ocení hlavně pohodlí. Zatímco na projížďku se Street Glide s malým sedýlkem jsem musel spolujezdkyni po zkušenostech z první jízdy přemlouvat, u Ultra Limited to bylo naopak. Křesílko umožňuje pohodlný posez s uvolněnýma rukama a tudíž na motorce nevídanou svobodu pohybu. Kilometrová výdrž spolujezdce se při tkové míře pohodlí srovná nebo i překoná výdrž jezdce. Na dlouhou cestu není nic příjemnějšího než dobře naladěná spolujezdkyně.

Široká škála modelů

V nabídce Harley-Davidson je pro rok 2016 včetně tříkolek celkem 37 modelů v devíti modelových řadách. Ačkoli to při pohledu do katalogu nevypadá, rozdíly mezi stroji jsou znatelné. Každý stroj vyvolává při jízdě trochu jiný pocit, jinak se na něm sedí, jinak kolem jezdce proudí vzuch atd. Rozhodně doporučuji těm, kteří si hodlají koupit svého prvního harleye, aby si vyzkoušeli co nejvíc modelů. Z vlastní zkušenosti vím, že lásku na první pohled z katalogu k jedné motorce může přebít svezení na jiném modelu. Třeba i na tom, který je vzdálený od původních představ.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary