Informace o nových motorech Volkswagenu vyplouvají na povrch

2014-09-09 00:00:00

Volkswagen chystá další vlnu downsizingu a přeplňování. Jeden z prvních modelů, který by měl nové motory dostat, je chystaná nová generace Volkswagenu Polo. Ta by měla dorazit v březnu 2016 do Ženevy.


Text: Dalibor Žák

Nové motory, které se dostanou pod kapotu Pola, se samozřejmě rozšíří napříč celým koncernem do ostatních značek a modelů. Stejné jednotky tak můžeme s odstupem času očekávat i ve vozech značky Škoda. Kandidátem je nejen nová Fabia, která by mohla tyto motory získat během faceliftu, ale i Octavia, jejíž modernizace dorazí už poměrně brzy, pravděpodobně už v roce 2015.

Pod kapotu nového VW Polo se dostane samozřejmě celohliníkový naftový tříválec 1.4 TDI, v současnosti o výkonech od 55 do 77 kW (75 až 105 k). Velká modernizace se ale týká především benzínových motorů. Volkswagen nasadí úplně nový přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, zásadně přepracuje motory 1.4 TSI a do portfolia se zařadí i nový motor 1.8 TSI. O jednotce 1.6 TSI se zatím nemluví.

Čtěte také: Volkswagen Golf Sportsvan na českém trhu - ceny a první dojmy

Jednotku 1.8 TSI o výkonu 136 kW (185 k) a točivém momentu 250 Nm dostane Polo GTI, čeká se i příchod šíleného modelu Polo R s dvoulitrem a výkonem až 170 kW (231 k).

Na opačném konci nabídky se objeví motor 1.0 TSI, který už byl oznámen do faceliftovaného Pola BlueMotion. V nové generaci tohoto malého hatchbacku nabídne výkony 70 a 81 kW, tedy 95 a 110 koní. Točivý moment se bude pohybovat mezi 160 a 200 Nm.

Motor 1.0 TSI bude fungovat nejen na benzín, ale koncern připravuje i verzi na stlačený zemní plyn CNG. Výkon 81 kW (110 k) prý také není úplně konečný a VW zřejmě bude chtít konkurovat tříválci do Fordu, který nabízí už nyní výkon 92 kW (125 k). Zajímavé také je, že se v souvislosti s novou generací Pola nemluví o čtyřválcovém motoru 1.2 TSI.

Volkswagen také údajně připravuje přeplňovaný dvouválec 0.7 TSI, který má sloužit primárně jako pomocný agregát pro pohon plug-in hybridu či elektromobilu s pomocným motorem pro prodloužení dojezdu. Technici Audi zase v tomto směru experimentují s motorem s rotačním pístem Wankel a rovněž prý s plynovou turbínou, která by mohla pohánět exkluzivní supersporty s hybridním pohonem.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary