Nová generace oblíbeného sedmimístného MPV přichází s inteligentním omezovačem rychlosti, soustavou bezpečnostních asistentů, neoslňujícími dálkovými světly a také dieselem se dvěma turby a výkonem 210 koní.
Text: Dalibor Žák, foto: Ford
Nová generace MPV Ford Galaxy má před sebou těžký úkol. Musí navázat na dobré jméno minulé generace, která si stabilně nachází poslední roky v Evropě ročně kolem 20 000 zákazníků. Přesto čísla klesají a pryč je doba z přelomu tisíciletí, kdy Ford prodával přes 50 000 modelů Galaxy ročně. Jenže novinka chce ukázat, že není dobré přesedat do SUV a že má tradiční MPV pořád co nabídnout. Velikým lákadlem má být ještě více místa všem sedmi cestujícím, vyšší pohodlí a kultivovanost jízdy, moderní bezpečnostní systémy a také spousta hraček na palubě včetně zábavního systému pro zadní sedadla.
Doporučujeme: Test ojetého MPV Ford S-Max
Popisovat veškerou bezpečnostní výbavu nového MPV Ford Galaxy by vydalo na celou knihu, takže připomeneme to nejdůležitější. Vedle věcí jako ESP a protikolizního asistentu jmenujme třeba novinku v podobně inteligentního omezovače rychlosti. Ten pracuje spolu s navigací a systémem detekce dopravních značek, takže umí číst rychlostní omezení a podle toho upravit rychlost auta. Majitelům tak má chránit především peníze a řidičák, protože stupidní rychlostní omezení dneska najdete všude. Systém jde samozřejmě vypnout nebo překonat přidáním plynu naplno.
Ford Galaxy umí i sám zaparkovat do podélného nebo příčného stání, za příplatek dostanete parkovací kamery s pohledem 360° kolem celého auta a novinkou je i adaptivní řízení. Otázka je, jaký bude mít vliv na tradiční mechanickou odezvu minulého Galaxy, které bylo z řidičského pohledu velmi zajímavé. No, po zkušenostech s novým Mondeem se asi příliš řidičského nadšení očekávat nedá. Snad to aspoň vynahradí naladění podvozku a silnější motory.
Čtěte také: Test ojetého MPV Ford C-Max 1.8 TDCI
Dá se předpokládat, že nejoblíbenější budou turbodiesely. Pohonná jednotka 2.0 TDCI je k dispozici ve výkonech 120, 150 a 180 koní a můžete mít buď šestistupňový manuál nebo modernizovaný automat. Novinkou je turbodiesel 2.0 TDCI Bi-Turbo s přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Má výkon 210 koní a točivý moment 450 Nm a právě nové adaptivní řízení má zamezit vibracím a přenosu točivého momentu do volantu.
Benzín bude spalovat motor 1.5 EcoBoost nebo 2.0 EcoBoost o výkonech od 160 do 240 koní. Všechny motory mají systém stop-start, aktivní alternátor spínající pouze při sundání nohy z pedálu plynu, plní emisní normu Euro 6 a mají také aktivní klapky chladiče, které se například při částečném zatížení nebo při studeném motoru uzavřou, aby se motor rychleji ohřál a zároveň se snížil aerodynamický odpor.