Fiat 500 prošel modernizací. Roztomilý design ale zůstal

2015-07-03 00:00:00

Facelift Fiatu 500 naštěstí ponechal charakteristické a roztomilé tvary. Změnily se jen detaily a především došlo k modernizaci interiéru a motorů.


text: Dalibor Žák, foto: Fiat

Když se dozvíte zprávu, že Fiat 500 čeká facelift, zmocní se vás obavy. Tohle roztomilé auto, kterému i odpustíte sem tam nějakou tu chybu, se prostě změnit nedá. Naštěstí u Fiatu věděli, že se zákazníkům stále pětistovka líbí, takže nový model charakteristické tvary nemění a nové jsou pouze detaily. Auto jezdí na stejném základu a vlastně má jen nová světla, nárazníky a interiér. Legenda tak pokračuje dál a neděláme si iluze, že se bude zase dobře prodávat. Nově totiž dostanete především moderní multimediální systém s konektivitou s chytrými telefony. To dnes být v autech prostě musí.

Čtěte také: Test ojetého Fiatu 500

Fiat ale modernizoval i motory. Všechny pohonné jednotky teď plní emisní normu Euro 6, ale vlastně se zůstává u stejných motorů a parametrů. Základem je čtyřválec 1,2 l s atmosférickým sáním, který má výkon 69 koní. Je spojen s pětistupňovým manuálem a můžete si připlatit za verzi Eco s ještě nižší spotřebou a také za verzi s pohonem na LPG. Na některých trzích bude i motor 1,4 l o výkonu 100 koní. Fiat ale sází i na dvouválec TwinAir, který v nepřeplňované verzi nabídne 65 koní a v přeplňované verzi 85 nebo 105 koní a spotřebu jen 3,8 litru na 100 km. Bude i diesel 1.3 Multijet se spotřebou 3,3 litru na 100 km.

Interiér sice vychází z aktuálního Fiatu 500, ale auto dostane nové barvy a potahy a především nový dotykový multimediální systém Uconnect, který umožňuje lepší konektivitu s telefony a také třeba nahrání navigace TomTom. Těch funkcí ale bude mnohem víc. Nový je i sdružený displej před řidičem a Fiat slibuje lepší kvalitu zpracování a materiálů. Nastavení podvozku je také jiné a nezbývá než doufat, že bude Fiat 500 jezdit zase o trochu lépe a především že bude kultivovanější. Do prodeje by měla nová pětistovka dorazit do konce roku a naživo ji prvně uvidíme na autosalonu ve Frankfurtu, který se koná na konci září. Očekáváme, že se základní model vejde s cenou do 300 000 korun.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary