Ferrari 488 GTB má dvě turba a 670 koní

2015-02-03 00:00:00

Ferrari nahrazuje verzi 458 Italia novým rychlejším modelem s přeplňováním a vyšším výkonem. Klasické atmosférické sání je tak už i u Ferrari na ústupu.


Text: Dalibor Žák, foto: Ferrari

Automobilka Ferrari se dlouho zavedení přeplňování v moderních sportovních autech obávala a snažila se mu vyhnout. Důvodem je přirozená opožděná reakce turbodmychadel na plyn, ale postupem času se podařilo všechny neduhy vyřešit a dnes už umí přeplňované motory poskytovat podobný zážitek jako klasické atmosférické jednotky. Ferrari zkoušelo přeplňování už v kabrioletu California, ale sportovní model ho ještě nedostal. Poslední přeplňované Ferrari byl vlastně ikonický model F40. Novinka, která v nabídce nahradí model 458 Italia, se jmenuje Ferrari 488 GTB. Představí se za několik týdnů na autosalonu v Ženevě a předběžná technická data jsou doslova šokující. Ale na to jsme si u Ferrari už tak nějak zvykli.

Přeplňovaný motor zůstal u osmiválcové koncepce, ale jeho zdvihový objem má nyní hodnotu 3,9 litru (model 458 Italia měl atmosférický osmiválec 4,5 l). Díky dvěma turbodmychadlům ze sebe ale doluje výkon 670 koní v 8000 ot./min. a točivý moment 760 Nm v 3000 ot./min. Ferrari ještě neupřesnilo použitou převodovku, ale pravděpodobně se bude jednat a sedmistupňový dvouspojkový automat převzatý z modelu Italia a upravený pro přenos vyššího točivého momentu. Poháněna jsou samozřejmě zadní kola. Podle Ferrari má model 488 GTB zrychlit na stovku za tři sekundy a z 0 na 200 km/h zrychlí za 8,3 sekundy, což je čas, během kterého běžná silniční auta jednou sotva 80 km/h... Maximální rychlost nového Ferrari leží někde za hranicí 330 km/h a automobilka se chlubí i spotřebou 11,6 litru na 100 km.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary