Facelift pro Porsche 911 přináší poprvé přeplňované motory

2015-09-07 00:00:00

Při honbě za nižšími emisemi CO2 prošlo downsizingem už i ikonické Porsche 911. Atmosférický motor zůstane vyhrazen vybraným verzím s označením GT.


text: Dalibor Žák, foto: Porsche

Tak, a je to tady! „Svět už nebude nikdy jako dřív,“ napadne jednoho, když už i ikonické Porsche 911 přešlo ve svém základním provedení na přeplňovaný motor. Atmosférické šestiválce byly nahrazeny přeplňovanou jednotkou o menším zdvihovém objemu a výsledkem je sice mírný nárůst výkonu, ale především pokles normované spotřeby paliva. Porsche se teď chlubí, že faceliftovaná 911 generace 991 spotřebuje jen 7,4 litru na 100 km, jako by na tom majitelům záleželo a jako by si někdo myslel, že tato hodnota bude odrážet nějaký skutečný stav. S Porsche 911 se vždycky jezdilo za zhruba dvanáct litrů, pokud jste se tedy nepřepnuli na řidičský režim „meditující buddhistický mnich“.

Čtěte také: Test ojetého SUV Porsche Cayenne

Rozhodně byla spotřeba paliva to poslední, co nás zajímalo, když jsme se byli svést s Porsche 911 Carrera 4 GTS. Vlastně ani nevíme, za kolik auto během testu jezdilo, protože místo zobrazení průměrné a okamžité spotřeby jsme měli na palubní desce nastaveno zobrazení optimálního okamžiku pro řazení. Ale teď vážně. Ačkoli je Porsche 911 především o jízdních zážitcích a o skutečnosti, že se jedná o symbol osobního úspěchu, facelift auto prostě modernizoval a my nepochybujeme, že by si Porsche nedalo s vývojem nových motorů záležet. Navíc úřady výrobce do ekonomičtějších motorů nutí, i když o skutečném přínosu downsizingu pro reálnou spotřebu (a ne tu tabulkovou) se dá s úspěchem pochybovat.

Nyní tak dostanete Porsche 911 Carrera a Carrera S výhradně s plochým dvěma turby přeplňovaným šestiválcem o objemu 3,0 l. Základní model má nyní výkon 370 koní a točivý moment 450 Nm. Silnější Carrera S nabídne 420 koní a rovných 500 Nm. V obou případech se jedná o posílení o 20 koní a 60 Nm. Nezdá se to moc, ale cítit to bude hlavně při pružném zrychlení, protože vrchol točivého momentu se přesunul už do 1700 ot./min. a nepolevuje až po 5000 ot./min. Motor nadále točí až 7500 ot./min., takže o zajímavý jízdní projev určitě nikdo nepřijde. Elektronický generátor zvuku necháme na posouzení každého zvlášť... Opět bude k dispozici manuál nebo automatická dvouspojková převodovka PDK. S tou nyní zrychlí Porsche 911 na stovku za 4,2 sekundy, Carrera S to umí už za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost se posunula na 295, respektive 308 km/h. Součástí faceliftu je i rozšíření funkcí palubního zábavního systému a širší paleta bezpečnostních asistentů.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary