Elektrická Kia e-Niro bude mít menší dojezd, nejdále dojela Kona

2018-12-02 00:00:00

Oficiální dojezd elektrické Kia e-Niro byl snížen poté, co firma zjistila, že externí zkušební agentura nedodržovala správné postupy pro WLTP.

text: Martin Foltýn

Výsledkem je, že verze s větším výkonem, konkrétně 64 kWh e-Niro, má nyní oficiální dojezd 453 km, namísto avizovaných 484 km, zatímco 39,2 kWh e-Niro má dojezd 288 km a ne 310 km. Všechny nové vozy prodávané v Evropské unii podléhají testovacímu postupu WLTP, který byl zaveden na podzim. Kia říká, že nezávislá organizace, která dohlíží na testovací proces, poskytla nesprávnou metodiku testování a následně schválila výsledky, které zjistila. To vedlo k tomu, že e-Niro byl testován na nepřiměřeně dlouhou dobu v městském cyklu WLTP, který zahrnoval nižší celkovou rychlost vozidel a sníženou spotřebu energie, což vedlo k nadhodnocení dojezdu vozidla. Kia pak podle zpráv sama zjistila špatný výsledek, a to během testování dalšího elektrického vozidla. Není tak jasné, zda budou další testy prováděné stejnou agenturou.

V nezávislém testování „Real Range“ od společností What Car?, které bylo provedené na vlastní zkušební trati, získala Kia e-Niro s výkonem 64 kW druhý nejvyšší reálný dojezd elektrického vozidla - 407 km. To odpovídalo Jaguar I-Pace. Nejvyšší reálný dojezd zaznamenala Hyundai Kona, a to 416 km.

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary