Dvojitá premiéra: Volkswagen Polo R WRC v Monaku

2012-12-17 00:00:00

Volkswagen vstoupí v roce 2013 do mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship) účastí v legendární Rallye Monte Carlo, která se pojede ve dnech od 15. do 20. ledna.


V sobotu 8. prosince 2012 byly v Monaku představeny přibližně 250 novinářům a hostům dva ostré vozy, soutěžní Polo o výkonu 232 kW (315 k) ve finální podobě včetně posádek, i jeho sportovní sériově vyráběná verze. Pět týdnů před prvním soutěžním nasazením na stejném místě přejelo Polo R WRC vyvinuté pro mistrovství světa v rallye přes symbolickou startovní rampu za velkého potlesku před slavným kasinem v Monte Carlu, a odstartovalo tak novou éru pro značku Volkswagen v motoristickém sportu. O několik minut dřív byla odhalena také silniční verze vozu Polo R WRC. „Představení vozu Polo R WRC, který netrpělivě čeká na své první nasazení, je předzvěstí nové éry v motoristickém sportu pro značku Volkswagen. Mistrovství světa v rallye FIA WRC nabízí Volkswagenu příležitost prokázat své sportovní kvality v prostředí, v němž se naše vozy cítily vždy jako doma: na skutečných silnicích,“ říká Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva zodpovědný za vývoj. „Přitom však nepoužíváme výjimečné prototypy, ale Polo vycházející ze sériově vyráběného vozu. Tato blízkost k produktu a zákazníkovi hrála důležitou roli v našem rozhodnutí účastnit se této prestižní disciplíny globálního motoristického sportu.“ 

Volkswagen se na mistrovství světa v rallye intenzivně připravoval a všichni členové týmu se již nemohou dočkat na první soutěže s Polem R WRC,“ říká Jost Capito, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Mistrovství světa v rallye je pro nás novou výzvou, s níž se hodláme konfrontovat za pomoci celé řady dobrých nápadů a silného týmu. Vsadili jsme na vynikající osobnosti, ať je to Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala, Andreas Mikkelsen nebo tým stojící v pozadí. Do vozu Polo R WRC jsme vložili 17 měsíců intenzivního vývoje, testování a mnoho inovací. A Polo je v mých očích navíc nádherným a atraktivním soutěžním vozem.“ 

Talentované posádky pro WRC

Značku Volkswagen bude v mistrovství světa v rallye 2013 za volanty vozů Polo R WRC reprezentovat exkluzivní sestava jezdců: Sébastien Ogier společně s navigátorem Julienem Ingrassiem (oba z Francie) a Jari-Matti Latvala se spolujezdcem Miikkou Anttilou (oba z Finska). Posádky Ogier/Ingrassia a Latvala/Anttila zahájí sezónu v rovném postavení. Obě mají na svém kontě sedm vítězství v seriálu WRC. „Po více než roce a půl příprav se už nemohu dočkat na start ‚Monte‘ za volantem Pola R WRC, abychom viděli, jak si stojíme v porovnání s konkurencí,“ říká Sébastien Ogier, který přešel ke značce Volkswagen v listopadu 2011 a pro něhož je „Monte“ domácí soutěží. Jeho týmový kolega Jari-Matti Latvala, který se letos v mistrovství světa v rallye umístil na třetím místě a je nováčkem v týmu Volkswagen, dodává: „Pro mě je Volkswagen nejlepší volbou ve snaze o dosažení jasného cíle: titulu mistra světa. Tým na mě zapůsobil svým odhodláním a skvělými mezilidskými vztahy. Každý jednotlivec dělá maximum, aby pomohl celému týmu k úspěchu. Na Monte se skutečně moc těším.“ 

Od Rallye Portugalska, čtvrtého podniku v letošním kalendáři mistrovství světa, plánuje Volkswagen nasazení třetího vozu. Za jeho volant usedne dvojnásobný mistr seriálu Intercontinental Rally Challenge (RC), juniorský jezdec Volkswagenu Andreas Mikkelsen (z Norska; jeho novým navigátorem je Mikko Markkula, z Finska). „Volkswagen je velmi ambiciózním týmem, který se během příprav na mistrovství světa v rallye vyvinul nevídaným způsobem,“ říká Mikkelsen. „Tým neponechal během projektu ‚Dakar‘ nic náhodě, a ukázal tím správný přístup k motoristickému sportu. Mohu se zde hodně naučit a v budoucnosti toho hodně dosáhnout.“ Volkswagen sestavil tým jezdců, který se může pochlubit jak zkušenostmi, tak ambicemi. Ogier (28 let), Latvala (27 let) a Mikkelsen (23 let) patří nejen mezi nejmladší, ale také mezi nejrychlejší jezdce na soutěžní scéně. 

Světová premiéra číslo dvě: silniční verze vozu Polo R WRC

Společně s vozem Polo R WRC (232 kW/315 k, 0-100 km/h za 3,9 sekundy, 1200 kg) pro mistrovství světa v rallye představil Volkswagen v Monaku také sériově vyráběnou variantu a jmenovce soutěžního vozu: Polo R WRC Street. Civilní verze soutěžní bestie má impozantní exteriér s bílým lakem, modrými/šedými pruhy, nárazníky ve stylu WRC a 18“ kola z lehké slitiny. Pod kapotou se může Polo R WRC pochlubit výkonným poháněcím ústrojím: motor 2.0 TSI poskytuje nejvyšší výkon 162 kW (220 k) a maximální točivý moment 350 N.m. Vůz díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy. První vozy budou dodány v září 2013.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary