Dlouhodobý test Peugeot 308: pohled běžného uživatele

2012-08-17 00:00:00

S testovací „třistaosmičkou“ jsme ujeli už skoro 7000 kilometrů. Jezdila pouze se řidičem, i plně obsazena, s prázdným zavazadelníkem i naložená. Jak se nám uživatelsky zamlouvá?


Text: Milan Jirouš

Zkoušený ojetý Peugeot 308 z programu Peugeot vyzkoušené vozy má za sebou téměř 27 000 kilometrů. To je dost na to, aby si řidič zvykl na určitá specifika vozu, nalezl jeho hranice a dokázal správně předvídat chování v různých situacích. Jak si vede automobil se lvem ve znaku?

Z pohledu posádky musíme ocenit velice dobré tlumení nerovností, o které není na našich silnicích nouze. Avšak z místa řidiče koukáme na naladění podvozku trochu jinak. Za tu dobu, co s vozem jezdíme, jsme zjistili, že si nechá líbit o něco více, než to zprvu vypadá. Přesto jsou jízdní vlastnosti jen průměrné. Zkrátka v zatáčkách vůz nevykazuje až takovou jistotu. Pokud k tomu přičteme řízení postrádající zpětnou vazbu a ne moc přesnou pětistupňovou manuální převodovku, vyjde nám vůz pro uživatele, kterým stačí to, že se přepraví z bodu A do bodu B. Těm auto bude vyhovovat. Řidiči vyžadující určitou komunikaci s vozem, ti co jezdí srdcem, spokojeni ale nebudou.

Nakonec přesně tuto skupinu nepotěší ani fakt, že se elektronický stabilizační systém po vypnutí sám aktivuje, pokud vůz překročí padesátikilometrovou rychlost (k tomu stačí protočení kol na místě). Vypínání ESP tak zcela postrádá smysl. Proti tomu brzdy i nástup ABS si zaslouží pochvalu. Brzdy nastupují plynule, zcela adekvátně pohybu brzdového pedálu a ani při opakované intenzivní zátěži nás nenechaly ve štychu. Protiblokovací systém brzd ABS nenastupuje zbytečně brzy, a tak lze brzdy dobře dávkovat i při intenzivnějším brzdění z vyšší rychlosti. Při jízdě samotné oceníte velice povedené odhlučnění interiéru, které nemalou měrou přispívá k pocitu komfortu. Samozřejmě ve spolupráci s již zmiňovaným pohodlným odpružením. Všem ale nemusejí vyhovovat měkčí sedadla, i když až tak extrémně měkká, jako tomu bylo u starších peugeotů, nejsou.

Přeplňovaná vznětová šestnáctistovka o výkonu 68 kW si s automobilem dobře poradí při jízdě v jednom či dvou lidech. Pokud vůz plně vytížíte, bude citelně vláčnější a výjezdy ze zatáček neohromí. Stejně tak nebude excelovat v táhlých stoupáních. Vysoké ceny pohonných hmot řidiče nutí jezdit co možná nejúsporněji a o to se s testovacím peugeotem také snažíme. Dle palubního počítače nyní dosahujeme průměrné spotřeby 5,3 litru na 100 kilometrů. Nutno však poznamenat, že jezdíme opravdu s lehkou nohou.

Vyzkoušeli jsme si i přepravu delších předmětů, která vyžadovala sklopení zadních sedadel. Samotná příprava vozu proběhla perfektně, rychle a bez nejmenší námahy. Sklopení sedadel bylo dle předpokladu snadné, potěšilo nás ale jednoduché uložení krycího plata zavazadelníku. V místech, kde je u některých vozidel plato nacvaknuto do bočních plastů (pohyblivé uložení-panty), je zde jen položeno do k tomu určených prohlubní – přesto za jízdy nevydává nežádoucí zvuky. Výhodou je, že se dá velice snadno sundat, zatímco u některých automobilů je to kolikrát takový malý boj. Jako nevýhodu při nakládce ale vidíme vysokou nákladovou hranu zavazadelníku, respektive hloubku kufru. To je věc, které si člověk všimne až v okamžik, kdy potřebuje do vozu naložit těžší nebo hůře uchopitelné věci.

Podtrženo, sečteno, Peugeot 308 1.6 HDi na nás působí jako automobil vhodný pro běžného uživatele bez vztahu k motorismu. Kdo si chce jízdu užívat, nijak zvlášť nadšený nebude. „Třistaosmička“ je automobil, který plní svou funkci a dopraví posádku i zavazadla do místa určení. Víc od ní ale nechtějte.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary