Dlouhodobý test Peugeot 308: kontrola po 10 000 km

2012-07-19 00:00:00

S testovacím Peugeotem 308 jsme urazili už 10 000 kilometrů. Nadešel tedy čas na kontrolu ve značkovém autoservisu, na níž máme v rámci programu Peugeot vyzkoušené vozy nárok zdarma.


Text: Milan Jirouš

S testovacím Peugeotem 308 jsme ujeli 10 000 kilometrů. Během nich si automobil jedenkrát vyžádal návštěvu servisu, kde bylo třeba odstranit některé závady. Na pravidelné prohlídce ale nebyl. Tu absolvoval naposledy těsně předtím, než jsme jej převzali a zahájili dlouhodobý test. Počítadlo ujeté vzdálenosti se nyní blíží k třicetitisícové hranici. To znamená, že do pravidelné prohlídky zbývá ještě 10 000 kilometrů, avšak program Peugeot vyzkoušené vozy nabízí pro automobily z kategorie Premium možnost bezplatné kontroly po 10 000 ujetých kilometrech nebo šesti měsících od pořízení auta. Právě této možnosti jsme se rozhodli využít.

V dohodnutý termín jsme tedy navštívili jeden z pražských autorizovaných servisů. Zajímalo nás nejen jak „náš“ vůz obstojí, ale i jak taková kontrola zdarma probíhá a jestli se jí tedy má cenu účastnit. Krátce po příjezdu se nás už ujímá technik, který se o vůz postará. Podařilo se nám dojednat naši přítomnost přímo v servisu a tak můžeme vše sledovat z blízka. Samotná kontrola začíná obhlídkou karoserie a pokračuje zkušební jízdou. Pak se vůz ocitne na zvedáku a přední kola jdou dolů. Technik provede kontrolu podvozku, ale i výfuku či brzdových segmentů. K zavěšení náprav neměl námitky a také kontrola výfuku proběhla bez potíží. Prošly i brzdy, ale zde se nám dostalo upozornění na stav opotřebení: „Zadní destičky jsou ještě dobré, mají tak 60%, ale přední jen 40%. Ty bude třeba poměrně brzo vyměnit. Navíc budou chtít výměnu i brzdové kotouče.“ To nás překvapuje, protože vůz má doposud ujeto pouze 30 000 kilometrů.

Následovala optická kontrola motoru nejprve zespodu a pak také z vrchu – poté co se vůz dostal zpět na kola. Příznivou zprávou je, že se nepodařilo najít sebemenší únik motorového oleje. Ani z převodovky nic neteče. Následující prohlídka prokázala dostatečnou hladinu motorového oleje, brzdové kapaliny i chladicí kapaliny. Její měření nás pak ujistilo o dostatku nemrznoucí směsi, když přístroj ukázal odolnost vůči mrazu do -35ºC. Doplnění si vysloužila jen nádržka ostřikovačů a vzduchový filtr byl vyfoukán. Jeho kontrola nutnost výměny totiž nepotvrdila. Pak přišla na řadu kontrola všech světel. Po jejím úspěšném absolvování přišel ke slovu počítač. Právě na tento okamžik jsme nejvíce čekali. Zajímalo nás, zda diagnostika neodhalí nějakou skrytou závadu. I zde ale vše proběhlo bez potíží: „Vše funguje jak má, automobil nehlásí žádný problém,“ hlásí technik spokojeně.

Po celou dobu kontroly přitom vyplňuje jednoduchý formulář, kam zaznamenává jednotlivé kroky prohlídky. Testovací peugeot prošel kontrolou bez problémů. I když by řadu kroků zvládl poučený motorista sám, návštěva značkového servisu se přesto vyplatí. Napojení na diagnostiku zkrátka doma neuděláte, většina motoristů nemá ani možnost zvednout vůz, aby bylo možné řádně zkontrolovat podvozkové komponenty. Prohlídka zdarma po 10 000 ujetých kilometrech tedy rozhodně má smysl.Nás ujistila o dobrém stavu vozu i po absolvování zimní sezony. K naší radosti se nikde na podvozku neobjevily stopy koroze, což je důkazem kvalitní antikorozní ochrany.

Dlouhodobý test Peugeotu 308 se pomalu chýlí k závěru. V příštím díle tak provedeme rekapitulaci a s nezávislým automechanikem ještě jednou probereme stav vozu.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary