Citroen v Paříži představil novinku C-Elysée

2012-10-04 00:00:00

Cílem Citroënu C-Elysée je, dle zástupců automobilky, splnit především specifické požadavky mezinárodních trhů. Model C-Elyseé, který se vyrábí ve španělském Vigu, by se na trhu měl objevit koncem roku 2012.


Pavel Foltýn

Investice do automobilu je dlouhodobá záležitost. Citroën C-Elysée byl proto koncipován tak, aby byl schopen odolat času i počtu ujetých kilometrů. Designéři mysleli již od počátku na obtížné jízdní podmínky v některých zemích a vůz tomu přizpůsobili:

  • vysokou světlou výškou a vhodnými pneumatikami,
  • silnější ochranou pod kapotou,
  • zesílenými prvky karoserie a využitím praktických spojů (šrouby).

 

Všechny tyto úpravy zaručují vozu Citroën C-Elysée vysokou odolnost. Důkazem jsou i testovací jízdy. Tento vůz, který vznikl v designérských studiích ve Francii a vyrábí se ve španělském městě Vigo, během testů ujel více než 4 miliony kilometrů po celém světě, a to za všech možných podmínek (zima, prach, nekvalitní silnice,…).

Citroën C-Elysée využívá veškeré know-how značky týkající se jízdní stability. Široký rozchod a systém nápravy spojený s přesným elektrickým posilovačem řízení, který funguje v jakékoliv rychlosti, zajišťují celé posádce dobrou stabilitu a vysokou bezpečnost, a to i v nejobtížnějších podmínkách. Podle země prodeje může být vůz také sériově nebo za příplatek vybaven bezpečnostními prvky, jako je například ABS, elektronický stabilizační systém nebo až 4 airbagy. Vůz se velmi snadno ovládá, k čemuž také napomohlo know-how značky Citroën týkající se komfortu odpružení. Posádka tak má i v těch nejobtížnějších podmínkách zaručenou pohodu z jízdy a radost z řízení.

Vnější rozměry vozu Citroën C-Elysée jsou velkorysé: délka 443 cm, šířka 171 cm a výška 147 cm. Rozvor 265 cm patří v dané kategorii mezi největší. Vnitřní prostor je na úrovni sedanů vyšší kategorie, místo na zadních sedadlech je v této kategorii zcela příkladné. Cestující vzadu mají dostatek místa pro nohy, a to jak do šířky, tak do délky (prostor ve výši kolen 120 mm). Velikost kabiny není nijak na úkor velikosti zavazadlového prostoru: 506 litrů VDA je jeden z nejlepších výsledků v tomto segmentu. Citroën C-Elysée tak může dokonale plnit úlohu hlavního rodinného vozu.

Kromě optimalizované koncepce nabízející díky velkým rozměrům velkorysou prostornost je Citroën C-Elysée sériově nebo za příplatek (podle dané země) vybaven moderními a intuitivními prvky příslušenství, jako je klimatizace s digitálním displejem, zadní parkovací asistent, tempomat/omezovač rychlosti, autorádio s přehrávačem MP3 a hands free sada s technologií Bluetooth. Může být také vybaven technologiemi přizpůsobeným na míru specifickým potřebám země, kde se prodává. Příkladem je spodní vyhřívaná část předního okna pro Rusko a Ukrajinu. Do teplých krajů je určena klimatizace, která prošla nesčetnými úpravami, jako je funkce „Max“ zajišťující rychlý pocit chladu. Tato technologická nabídka bude ještě v příštích měsících rozšířena o navigační systém s dotykovým displejem, kameru pro snadné couvání či hands free odemykání a startování…

Zákazníci budou mít také možnost si upravit exteriér vozu na míru dle svých přání, pomocí široké nabídky elegantních stylových prvků (ozdobné lišty mlhových světel, zpětná zrcátka, koncovka výfuku), mohou si ochránit jak exteriér (průhledné ochranné lišty nárazníků, boční lišty), tak interiér (široký výběr koberečků nebo van do kufru) či zvýšit nákladový objem (střešní tyče či nosiče). Multimediální nabídka je také široká: polointegrované navigační systémy (bez viditelných držáků a kabelů) zajišťují účinné navádění, zatímco autorádio O’car, moderní řešení určené pro iPhone, umožňuje bezpečně konverzovat, poslouchat hudbu a současně svůj chytrý telefon dobíjet.

Citroën C-Elysée je vybaven novým benzínovým motorem VTi 72, speciálně přizpůsobeným podmínkám a palivům v cizích zemích. Tento typ motoru nové generace byl vyvinut s cílem optimalizovat výkon (72 k, točivý moment 110 Nm od 3 000 ot/min), spotřebu (od 5 l / 100 km, emise 115 CO2 / km, úspora o 22 % oproti předchozímu motoru 1.4i) a odolnost i v obtížných podmínkách provozu. Může být spojen s manuální nebo pilotovanou pětistupňovou převodovkou. Řadu benzínových motorů doplňuje nový motor VTi 115, spojený s manuální nebo automatickou převodovkou. A konečně je Citroën C-Elysée k dispozici i s osvědčeným dieselovým motorem HDi 92, kterého se již vyrobilo více než 6 milionů kusů, u něhož se spojují výkony (vysoký točivý moment při nízkých otáčkách) a nízká spotřeba (4,1 l / 100 km, 108 g CO2 / km).

Vzhledem k tomu, že automobil znamená značnou investici, je cílová klientela náročná ve všech směrech, včetně kupní ceny a provozních nákladů. Citroën C-Elysée nabízí atraktivní cenu přizpůsobenou každému danému trhu, přičemž zákazníci získají funkce a kvalitu na úrovni jiných vozů značky. Nízké jsou i provozní náklady, zejména díky úsporným motorům s nízkou spotřebou, přizpůsobenou frekvenci údržby, delší životností spotřebních dílů nebo robustním a omyvatelným materiálům. Citroën C-Elysée byl skutečně vytvořen tak, aby odolal i intenzivnímu používání.



 

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary