Citroen C-Elysée a Peugeot 301 mají po faceliftu. Můžou jezdit na Natural 91

2016-11-24 00:00:00

Omlazení sedanů C-Elysée a 301 z nižšího cenového spektra přineslo modernější interiér a novinky pod kapotou včetně automatické převodovky.

text: Dalibor Žák, foto: PSA

Citroën C-Eylsée a Peugeot 301 jsou technicky příbuzné levné sedany koncernu PSA. Jejich soupeř je jasný, je to hlavně Dacia Logan. Na našem trhu se dlouhodobě daří lépe rumunskému Loganu, ale aktuální facelift by mohl přilákat nové spořivé zákazníky, kteří si ale potrpí na pár moderních prvků výbavy. Peugeot 301 i Citroën C-Elysée totiž mají za příplatek nový palubní systém s dotykovým displejem a hlavně funkcí Mirror-Link, která umožňuje snadné propojení mobilního telefonu s autem a zobrazení displeje smart-phonu právě na displeji v autě. Není tak potřeba stahovat znovu všechny aplikace a s autem se „učit“. Modernizovala se ale také bezpečnostní výbava a pár nových věcí se děje pod kapotou, ačkoli technický a mechanický základ zůstává téměř stejný. Oba sedany mají nadále podvozek zaměřený hlavně na komfort a podle obou automobilek si má poradit i s nekvalitní silnicí a dokonce nezpevněnou cestou. To se může na rozmlácené české okresky hodit...

Doporučujeme: Test ojetého liftbacku Škoda Rapid

Atmosférický tříválec 1,2 l (60 kW/82 k) zůstal, stejně tak atmosférický motor 1.6 VTi o výkonu 85 kW (115 k). Zajímavostí je, že motor 1,6 l lze kombinovat i s klasickou šestistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem. Tu dodává japonský Aisin a nově disponuje efektivnějším zámkem měniče točivého momentu pro menší mechanické ztráty a tedy i lepší spotřebu paliva. V této cenové kategorii není klasický automat zrovna příliš obvyklý. Zajímavostí u motoru 1.6 VTi je také to, že může jezdit na obyčejný Natural 91. Tříválec 1,2 l potřebuje pětadevadesátku. K dispozici jsou pak také dvě výkonové verze naftového motoru 1.6 HDi, nově se selektivní katalytickou redukcí pomocí vstřikování aditiva AdBlue. Manuální převodovka s pěti rychlostmi je ke všem motorům standardem. Cena základního provedení Peugeotu i Citroënu se s přehledem vejde do 300 000 korun.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary