BMW Alpina B7 Biturbo: Pro milovníky neokázalého luxusu

2016-10-07 00:00:00

Když si dáte dohromady jízdní výkony jako třeba zrychlení na stovku za 3,7 sekundy, maximální rychlost 330 km/h a luxusní ručně zpracovaný interiér s nenápadnými vnějšími úpravami, pochopíte rázem celou filozofii značky včetně toho, kdo si taková auta kupuje.


text a foto: Luděk Kortus

Podle zakladatele společnosti Alpina Burkarda Bovensiepena je prý vychloubání naprostá ohavnost. Alpina je samostatný výrobce automobilů, který dodává komponenty navržené a vyrobené ve vlastním výrobním závodě přímo do výrobních zařízení společnosti BMW. Další kroky jako konečné detailní montáže, zkušební jízdy a kontrola vozu před expedicí se uskutečňují v ústředí společnosti Alpina v Buchloe na jihu Německa. Přibližně 30 procent z 230 zaměstnanců pracuje ve výzkumu a vývoji. Mají k dispozici špičkové centrum pro inženýring a rozvoj, které nabízí nejmodernější technická zařízení pro zkoušky a diagnostiku motorů. Dále například disponuje Alpina vlastními čalounickými dílnami pro ručně zpracované komponenty interiéru. V roce 2014 zákazníkům do celého světa prodala rekordních 1700 vozidel.

Doporučujeme: Test ojetého BMW 750Li E66

Alpina B7 Biturbo má vlastními vývojáři přepracovaný vidlicový osmiválec z BMW 750i s výkonem 447 kW (608 koní) a točivým momentem 800 Nm. Proti původnímu motoru se výkon zvýšil o 158 koní. Základem je prodloužená karoserie BMW řady 7, standardem je pohon všech kol, řízení zadní nápravy, osmirychlostní automatická převodovka a vzduchové odpružení. Z nuly na sto kilometrů v hodině zrychlí za 3,7 sekundy. Nejvyšší rychlost je 330 km/h. Alpina B7 je ale přes to všechno především luxusní sedan na každodenní používání s důrazem na maximální jízdní pohodlí, které poskytuje vzduchový podvozek. Uvnitř najdete od volantu, přes palubní desku a sedačky individuální ruční čalounickou práci. Zvenku jsou úpravy skutečně minimalistické. Jedná se především o nárazníky a decentní ozdobnou linku v laku na boku vozu. Česká cena začíná na 4 213 800 Kč. Nabízí se srovnání s BMW M760Li V12 s výkonem 610 koní a stejným točivým momentem. Špičková sedmička z BMW je však výrazně dražší. I přes stejný výkon však BMW ani Alpina nevnímají M760Li a B7 jako konkurenty. Zákazníci na osmiválcové a dvanáctiválcové motory jsou podle jejich zkušeností dvě odlišné skupiny.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary