BMW 518d a 520d - více výkonu a rychlosti, méně paliva

2014-09-18 00:00:00

Oblíbená volba mezi fleetovými zákazníky ale i skromnými manažery dostala modernější čtyřválcové turbodiesely s vyšším výkonem a nižší spotřebou paliva.


 

BMW řady 5 podstoupilo větší modernizaci už dříve a nyní dostalo upravený naftový čtyřválec 2,0 l, který je k dispozici ve dvou variantách výkonu v modelech 518d a 520d. Verze 520d je možné objednávat i s pohonem všech kol xDrive. Nový motor je celohliníkový, dostal efektivnější systém chlazení a mazání a také se rychleji zahřívá, což nadále snižuje spotřebu a emise.

Neláká vás diesel? Kupte si ojeté BMW 535i E39 s osmiválcem!

BMW uvádí, že se ve všech verzích snížil čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h zkrátil o dvě desetiny sekundy a spotřeba paliva všech verzí klesla až o 0,4 litru na 100 km. Vozy s manuální převodovkou mají trošku horší parametry než ty vybavené moderní osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Automat je k verzi 520d xDrive součástí standardní výbavy.

BMW 518d posílilo o 5 kW na 110 kW (150 k) a dosahuje točivého momentu 360 Nm v rozmezí 1750 až 2500 ot./min. Spotřeba paliva dosahuje na 4,2 až 4,7 litru podle použité převodovky a rozměru kol. Na stovce je sedan za 9,5 sekundy (s automatem za 9,4 s) a rozjede se na 218 km/h (automat na 216 km/h).

BMW 520d má nyní výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 400 Nm v 1750 až 2500 ot./min. Stovku zvládne za 7,9 s (7,7 s automatem) a rozjede se na 236 km/h (233 km/h automat). Spotřeba pak dosahuje na 4,1 až 4,7 litru opět podle použité převodovky a pneumatik. BMW řady 5 s naftovým motorem také používá systém vstřikování močoviny AdBlue do výfuku, díky čemuž plní s přehledem emisní normu Euro 6. Ta vstupuje v platnost od letošního září.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary