Autosalon Ženeva 2015: Přehled novinek a fotogalerie

2015-03-04 00:00:00

Letošní autosalon v Ženevě je poměrně bohatý na zajímavá auta. Na své si přijdou příznivci futuristických konceptů i extrémních supersportů. A své novinky ukázala i domácí Škoda včetně nového Superbu.


Text: Dalibor Žák

Novinářské dny na autosalonu v Ženevě pomalu končí, zítra se autosalon otevírá pro širokou veřejnost, která bude mít možnost prohlížet si vystavené exponáty až do neděle 15. března. Letos se představila opravdu velká spousta zajímavých novinek. Automobilky se nebojí experimentovat, ale většina konceptů a vizí je poměrně blízká sériové podobě, nebo aspoň napovídají, co lze očekávat v příštích letech. Tak si pojďme postupně ukázat vybrané novinky.

Britský výrobce exkluzivních aut Aston Martin přivezl zajímavý koncept DBX napovídající zvláštní mix kupé a SUV. Je to ale poměrně atraktivní crossover, který má rozhodně daleko do oteklosti běžných SUV. Aston Martin tvrdí, že tím chce upoutat pozornost, vyzkoušet reakce potenciálních zákazníků a připravit tradicionalisty na to, že se takové auto prostě jednou bude vyrábět. Rozhodně to ale nebude úplně obyčejné SUV a v konceptu se bude silně inspirovat. Vedle konceptu DBX byl k vidění i okruhový závodní vůz Vulcan, který se bude v omezeném počtu skutečně vyrábět pro vybranou klientelu.

Doporučujeme: Test ojetého sedanu BMW 750Li E66

Bugatti se rozloučilo s modelem Veyron, který zbořil rychlostní rekordy a jako první sériově vyráběné osobní auto na světě se dostal s maximální rychlostí za hranici 400 km/h. Poslední model se jmenuje Veyron La Finale. Celkem Bugatti vyrobilo 450 Veyronů a není bez zajímavosti, že jejich výroba musela být silně dotována Volkswagenem. Veyron se z obchodního hlediska nevyplatil, i když stál minimálně 30 milionů bez daně. Nicméně i přes to bude za několik let nástupce s ještě větším výkonem a rovněž šestnáctiválcovým motorem.

Když už jsme nakousli koncern Volkswagen, tak za pozornost určitě stojí koncept Bentley EXP10 Speed 6, který naznačuje budoucí menší a sportovnější model. Vypadá skutečně atraktivně a zavalitý Continental GT vedle něj vypadá skoro jako autobus. Nový koncept poodhaluje i to, jak budou příští vozy Bentley vypadat - atletičtěji a sportovněji. Zajímavě pojatý je například interiér s velikým důrazem na precizní ruční práci a vybrané kvalitní materiály, takže si klienti už nebudou moci stěžovat na přílišnou podobnost s Volkswagenem.

Ještě zůstane u koncernu a připomeneme si některé modely Volkswagenu. Ten ukázal hned několik nových aut včetně užitkového modelu Caddy, nové generace MPV Touran a faceliftu velkého MPV VW Sharan. Novinkou je ale také poloterénní kombi Volkswagen Passat Alltrack se zvedlou světlou výškou a výraznými designovými doplňky. Působivý je i koncept Volkswagen GTE Coupé, který naznačuje nejen příští Volkswagen CC, tedy jakýsi kupé-passat, ale větší a luxusnější model postavený mezi Passat a veliký Phaeton.

A samozřejmě nemůže chybět ani Škoda, která ukázala nejen novou ostřejší Octavii RS 230 se samosvorem a zvýšeným výkonem, ale také novou Fabii Monte Carlo a především úplně nový Superb. Ten už jsme si představili podrobněji a ještě připomeneme, že Superb bude stát od 599 900 korun. Koncernový příbuzný, automobilka Seat, se pochlubila konceptem SUV, který se jmenuje 20V20, tedy jako vize do dalších let. Značka se chce odpíchnout od úspěchu současného modelu Leon a s výrobou SUV by mohla pomoci právě značka Škoda.

Čtěte také: Škoda Fabia III - první test

Honda přivezla nový supersport NSX, ale ten nás asi moc zajímat nemusí, protože půjde v Evropě o velmi okrajovou záležitost. Dlouho se ale čekalo na ostrý hatchback Honda Civic Type-R. Ten dorazil se skutečně brutálním bodykitem a přeplňovaným dvoulitrovým motorem o výkonu 315 koní. Má klasickou manuální převodovku, samosvorný diferenciál mezi předními poháněnými koly a i když vozu zůstala primitivní zadní náprava se zkrutnou příčkou, svůj potenciál model ukázal na okruhu Nürburgring Nordschleife. Civic Type-R zajel čas 7:50 a stal se nejrychlejším modelem s pohonem předních kol.

Na autosalonu nemohlo chybět samozřejmě ani Porsche, které přivezlo hned dva ostré okruhové modely. Novinkou je Porsche Cayman GT4, který si vypůjčil plochý šestiválec 3,8 l z modelu Carrera S. Má výkon 385 koní a zůstala mu ještě tradiční manuální převodovka. To nové Porsche 911 GT3 RS se od konstrukčně jednoduchých předchůdců dost liší. Má automatickou převodovku PDK se dvěma spojkami, natáčení zadní nápravy a aktivní podvozek. Jeho atmosférický čtyřlitrový šestiválec má fantastický výkon 500 koní v 8800 ot./min.

Ferrari přivezlo ukázat nový model 488 GTB, který nahrazuje sportovní model 458 Italia. Zatímco design je spíše evoluční, nové auto má již přeplňovaný motor o objemu 3,9 l a výkonu 670 koní. Maximální rychlost nového Ferrari je 330 km/h. Své novinky přivezl i konkurenční McLaren, který ukázal ostrý model P1 GTR a také okruhový sporťák 675LT. Všem ale vypálil rybník švédský Koenigsegg. Ten přivezl supersportovní model Regera, který přichází s naprosto revolučním pohonným systémem bez převodovky. Výkon 1800 koní (!) prý znamená teoretickou maximální rychlost přes 450 km/h. Točivý moment 2100 Nm zase zaručuje pružné zrychlení z 150 na 250 km/h za těžko uvěřitelných 3,2 sekundy.

Nesmíme zapomenout ani na Ford, který ukázal nový ostrý Focus RS s pohonem všech kol a svůj nový supersport Ford GT. Novinky přivezla i Toyota, která ukázala omlazený Avensis a Auris s novými motory. Jaguar představil sedan XE konkurující třeba BMW řady 3, nový model odhalil i tradiční britský výrobce retro sporťáků Morgan a chybět samozřejmě nemohl třeba Renault s modelem Clio RS 220 či Peugeot s faceliftovanou 208. Hyundai přivezl nový model Tucson nahrazující SUV ix35, Audi ukázalo nový supersport R8 rovněž v elektrickém provedení a novinku přivezlo i Lamborghini.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary