Audi vyrobí 333 kusů vrcholné verze R8 GT Spyder

2011-06-06 00:00:00

Otevřená verze tohoto supersportu poskytuje výkon 412 kW (560 k) a díky lehké konstrukci je navíc o 85 kilogramů lehčí než předchozí verze. R8 GT Spyder zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 317 km/h.


Před rokem uvedla značka Audi na trh kupé R8 GT jako nové vrcholné provedení modelové řady R8. Zanedlouho bylo všech 333 kusů limitované edice vyprodáno. Nyní přichází otevřená verze tohoto vysokovýkonného sportovního vozu, u níž byl počet vyrobených vozů omezen opět na 333. Každý vůz má štítek se svým pořadovým číslem na hlavici řadicí páky.

Klíčem k hmotnosti modelu R8 GT Spyder pouhých 1640 kilogramů jsou osvědčené technologie Audi pro lehkou konstrukci. Novinka je o 85 kilogramů lehčí než výchozí model R8 Spyder 5.2 FSI quattro. Hliníková karoserie ASF (Audi Space Frame), montovaná stejně jako celý vůz převážně ručně v závodu Neckarsulm, přispívá k hmotnosti vozidla jen 214 kilogramy. Mezi další „zeštíhlující“ opatření patří pomocný rám pro uložení motoru vyrobený z hořčíkové slitiny a celá řada komponentů z kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny. Z kompozitu vyztuženého skleněnými vlákny jsou zhotovena obě anatomicky tvarovaná skořepinová sedadla, která jsou o 31,5 kilogramu lehčí. Nižší hmotností se mohou pochlubit také kola, brzdy a převodovka. 

Po vizuální stránce se Audi R8 GT Spyder odlišuje od svých méně výkonných sourozenců kontrastními doplňky v titanově šedém odstínu, dvojitým předním spoilerem, bočními aerodynamickými lištami na obou bočních stranách předního nárazníku, červenými logy GT, kulatými koncovkami výfuku, zvětšeným difuzorem a tmavými koncovými svítilnami LED s čirým krycím sklem. Jak je u otevřených vozů Audi zvykem, je i R8 GT Spyder vybaven lehkou plátěnou střechou, která výborně tlumí hluk a umožňuje rychlou jízdu po dálnici. Elektrohydraulické ovládání zvládne střechu otevřít nebo zavřít během 19 sekund, a to dokonce při rychlosti až 50 km/h. Výsuvné zadní okno je uloženo za sedadly a není součástí střechy. Vedle zadního okna jsou dva vystřelovací ochranné oblouky pro případ převrácení. 

Pohon vrcholného modelu řady R8 obstarává motor V10 5,2 litru s přímým vstřikováním benzinu FSI a mazáním se suchou klikovou skříní, které zajišťuje spolehlivou dodávku oleje i při maximálním příčném nebo podélném zrychlení. Dlouhozdvihový motor řízený modifikovanou řídicí jednotkou poskytuje maximální točivý moment 540 N.m při 6500 min-1 a nejvyšší výkon 412 kW (560 k). Výkonová hmotnost je pouhých 3,98 kg/kW (2,93 kg/k) a explozivní hnací sílu motoru přenáší na všechna kola automatizovaná šestistupňová převodovka R tronic. R8 GT Spyder díky tomu „vystřelí“ z klidu na 100 km/h za 3,8 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 317 km/h. Převodovce R-tronic vybavené dvěma režimy plně samočinného řazení trvá přeřazení ve vysokých otáčkách a při vysokém zatížení pouhou desetinu sekundy. V manuálním režimu může řidič ovládat řazení pákou voliče nebo pádly na volantu. Speciální program „launch control“ optimalizuje rozjezd vozidla s vysokými otáčkami motoru a precizně řízeným prokluzem kol. Vzhledem k danému rozložení hmotnosti mezi nápravy přenáší trvalý pohon všech kol quattro za běžných okolností naprostou většinu hnací síly na zadní kola.  

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary