Audi RS Q3 concept

2012-04-19 00:00:00

Audi vystavuje na autosalonu Auto China 2012 v Pekingu tematicky zaměřenou studii RS Q3 concept vytvořenou na základě modelové řady Q3. Nový koncept představuje kompaktní SUV, vzrušující a dynamické v každém ohledu.


Pavel Foltýn

Modře lakovaný koncept Audi RS Q3 ztělesňuje motiv strhujícího dynamického výkonu. Potenciál modelové řady Q3 ukazuje ve zcela novém světle jak jeho motor 2.5 TFSI s výkonem 265 kW (360 k), tak i jeho rozšířená karoserie s výraznými stylistickými prvky a světlou výškou sníženou o 25 mm. Masku chladiče Singleframe konceptu Audi RS Q3 rámují ozdobné lišty z kartáčovaného a leštěného hliníku. Černá výplň masky chladiče zaujme novou geometrií své struktury, jejíž jednotlivé články jsou vzájemně mírně výškově přesazeny, čímž vzniká osobitý trojrozměrný efekt. Spodní část masky chladiče nese další plasticky vymodelovaný prvek – stříbrné logo quattro. Uvnitř světlometů s mírně tónovanými krycími skly jsou některé díly tmavě chromované nebo zakryté panely z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny.

Interiéru konceptu Audi RS Q3, dobře osvětlenému díky velkému střešnímu oknu, dominuje elegantní černá barva, v níž je provedeno například čalounění stropu. Černé jsou také podlahové koberce, kůží obšitá přístrojová deska a velké plochy čalounění sedadel z jemné kůže Nappa. Jako kontrastní prvek na potazích sedadel nalézá uplatnění tmavě modrá Alcantara. Kontrastní modrá barva je tvořivě využita na ozdobných panelech z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny. Do struktury materiálu pro tyto panely byla vetkána třpytivě modrá luminiscenční skleněná vlákna. Volant má pádla řazení z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny, která jsou orámována hliníkovými prvky. Volant je z velké části potažen černou kůží Velvet, která je odolná vůči znečištění a poskytuje příjemný povrch pro bezpečné držení. Plochy ve výplních dveří jsou čalouněny modrou Alcantarou.

Výkonná jednotka 2.5 TFSI v konceptu RS Q3 kombinuje dvě klasické technologie značky Audi – přímé vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem. Ze zdvihového objemu 2480 cm3 poskytuje nejvyšší výkon 265 kW (360 k). Vůz „vystřelí“ z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a disponuje dostatečnou hnací sílou pro dosažení nejvyšší rychlosti 265 km/h. Sedmistupňová převodovka S tronic přenáší točivý moment motoru 2.5 TFSI za sonorního zvukového doprovodu na vozovku prostřednictvím trvalého pohonu všech kol quattro, který ve většině případů posílá hnací sílu téměř výhradně na přední kola. Pokud je detekován prokluz předních kol, dojde okamžitě a variabilně k přerozdělení hnací síly na zadní nápravu prostřednictvím elektronicky řízené hydraulické vícelamelové spojky.

Kola z lehké slitiny konceptu Audi RS Q3 jsou pokračováním dynamického stylu RS a mají rozměry 8,5 J x 20. Čelní plochy kol jsou lesklé, zatímco postranní plochy jsou matné. Rozměr pneumatik 255/30 není sice pro SUV typický, ale pro model řady RS bezesporu ano.
 

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary