Test Audi Q3 - přichází na český trh a hlásí "vyprodáno"

2011-10-06 00:00:00

Audi představilo českým novinářům nový model Audi Q3. Jde o nejmenší „kvéčko“, ale to rozhodně neznamená, že bude hrát až třetí housle za Q7 a Q5. Naopak, kvóta určená pro český trh je již zcela vyprodána…


Text a foto: Pavel Foltýn

Audi prodalo za prvních devět měsíců letošního roku 2.816 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 19,7%. Audi Q3 je jako stvořený pro české zákazníky“, říká Petr Neústupný, šéf divize Audi a své tvrzení potvrzuje překvapivou informací: „Letošní kvóta, určená pro český trh, je již zcela vyprodána“. Jakkoliv není jasné, jak vysoká tato kvóta byla, už jen to, že zákazníci objednali Q3 ještě před zahájením  prodeje, svědčí o faktu, že Q3 má zaděláno na pořádný úspěch. A není se co divit. Audi s modelem Q3 totiž velmi chytře míří do segmentu prémiových SUV, která jsou určena sice spíše jako druhé vozidlo do rodiny, ale přitom jsou prošpikováná vyspělou technologií, špičkovými materiály i zpracováním a v neposlední řadě atraktivním designem.

Design je asi to první, co na nové Q3 zaujme. Ke krátkému testu jsem měl vůz v bílé barvě s motorem 2,0 TDI, sedmistupňovým automatem Stronic a pohonem Quattro. Bohužel, v případě modelu Q3 není Quattro jako „Quattro“. Ale o tom až později. Přední kapota s klasickým „single frame“ má evokovat pohled orla a snad poprvé se mi stalo, že mi podobný příměr designérů připadá skutečně pravdivý. Svoji měrou k tomu přispívají i velice atraktivní přední světlomety z technologie LED zpracované nikoliv z jednotlivých světelných bodů, ale z jakési světlovodné trubice. Efekt je opravdu fantastický.Technologie LED je aplikována i u zadních svítilen. Tam jsou již použity "standardní" jednotlivé světelné body.

Interiér, tak jak je u Audi zvykem, snese i ta nejnáročnější měřítka. Světlé čalounění není sice příliš praktické, nicméně navozuje ve voze nádherný pocit útulnosti. Volant s novým designem padne skvěle do ruky a vše je tak nějak samozřejmě na svém místě. Displej navigace je sklopný a neruší tak v případě, že navigace není potřeba. Na zadních sedadlech není místa na rozdávání, nicméně dvě osoby průměrného vzrůstu se tam pohodlně svezou. Zavazadlový prostor pojme 460litrů (měřeno podle německé metodiky, tedy bez rezervy, pouze s lepící sadou). Drobná výtka směřuje k pevnému platu v zavazadelníku, které v případě přepravy větších předmětů není kam uložit. Klasická roletka by v tomto případě asi byla praktičtější.

Motor o výkonu 130kW, tedy 177 koní, uděluje vozu až nadprůměrnou dynamiku. Pro vyznavače svižnější jízdy proto rozhodně doporučujeme podvozek s regulací tlumičů, který lze objednat za přijatelných 27.000,-Kč. V režimu Komfort vůz plavně překonává nerovnosti na silnici, nicméně při dynamickém průjezdu zatáčkou se poměrně brzy objevuje jakási „rozházenost“. Po přepnutí do módu Dynamic  se z „kvé trojky“ stává mnohem jistější náčiní, které dovoluje řidiči užívat si razantnější styl jízdy. V rozporu s předchozími informacemi nepříchází Audi Q3 se stálým pohonem všech kol, tedy se systémem Quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen, ale se systémem Haldex. Ano, přesně s tím systémem, který najdeme například ve VW Tiguan. Takže Quattro už není Quattro. Škoda…

Výtka ke způsobu pohonu 4x4 však nechá 99,9% zákaznic, pro které je Audi Q3 určeno především, naprosto v klidu. Naopak je osloví elegantně sportovní design, skvěle zpracovaný interiér, užitné vlastnosti, asistenční systémy usnadňující například parkování, atd, atd… Takže pánové, chcete-li manželce udělat radost, začněte šetřit. Cena nové Audi Q3 začíná na částce 802.000,-Kč (motor 2,0 TFSI Quattro). Verze s pohonem pouze přední nápravy přijdou na trh později. Český importér předpokládá, že  největší zájem bude právě o tyto verze.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary