Audi představuje model Audi R8 V10 plus

2012-07-26 00:00:00

Novým špičkovým modelem řady R8 je Audi R8 V10 plus, jehož nejvyšší výkon je 404 kW  (550 k) a maximální točivý moment 540 N.m při 6500 min-1. Model R8 V10 plus, dodávaný pouze jako kupé, zrychlí z nuly na 100km/h za 3,5 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 317 km/h.


Pavel Foltýn

Audi R8, vyvinuté a vyráběné společností quattro GmbH má proporce vycházející z délky 4,44 metru, šířky 1,90 metru a výšky jen 1,25 metru (Spyder: 1,24 metru). Maska chladiče Singleframe se zkosenými horními rohy dostala leskle černě lakovanou mřížku. U desetiválcových variant jsou příčky v masce chladiče zdobeny chromovanými horizontálními lamelami. Rovněž nárazník je nový a v otvorech pro přívod vzduchu jsou vždy tři příčky. Na přání montuje Audi přední spoiler z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. U nového modelu R8 V10 plus patří přední spoiler k sériové výbavě. U všech variant Audi R8 jsou nyní součástí sériové výbavy světlomety LED s novou technikou. Elektroluminiscenční diody pro dálkové a potkávací světlomety jsou umístěny nad i pod pásem světel pro denní svícení, který díky speciálnímu ovládání diod LED přebírá funkci směrových ukazatelů.

Do světlometů je integrována také funkce statických světel pro odbočování.V případě nového špičkového modelu R8 V10 plus jsou kryty vnějších zpětnýchzrcátek a stěny bočních přívodů vzduchu (u karosářské varianty kupé) vyrobeny z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. U desetiválců vystupují vnější stěny bočních přívodů vzduchu více do prostoru než u osmiválců a jsou opatřeny speciálními hranami. Malé rozdíly se nalézají rovněž v oblasti bočních prahů. Mřížky ventilačních otvorů vedle zadního okna mají u modelu R8 V10 Coupé matnou povrchovou úpravu se vzhledem hliníku (u modelů R8 V8 Coupé a R8 V10 plus jsou matně černé). Na přání osvětlují motorový prostor diody LED. Model R8 V10 plus je sériově vybaven osvětlením a částečným obložením motoru panely z uhlíkového kompozitu.

Motor V10 nabízí točivý moment 530 N.m při 6500 min-1 a jeho výkonová křivka vrcholí při 8000 min-1 hodnotou 386 kW (525 k). Konstrukce klikového hřídele se společnými čepy znamená nepravidelné intervaly zapalování 54 a 90 stupňů. Tato konstrukce spojuje maximální tuhost s nízkou hmotností a zároveň vytváří jedinečný zvuk motoru V10 připomínající závodní vozy. Audi R8 V10 Coupé s převodovkou S tronic zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,6 sekundy a jeho nejvyšší rychlost činí 314 km/h. S mechanickou převodovkou se tyto hodnoty mění na 3,9 sekundy a 316 km/h. U modelu R8 V10 Spyder s převodovkou S tronic je standardní sprint otázkou 3,8 sekundy a nejvyšší rychlosti je dosaženo při 311 km/h (s mechanickou převodovkou: 4,1 sekundy a 313 km/h). Spotřeba paliva je u modelu R8 V10 Coupé s převodovkou S tronic v průměru 13,1 litru na 100 km.

Audi dodává modely R8 ve dvou nemetalických barvách bílá Ibis a červená Brillant, dále ve čtyřech metalických odstínech nebo v pěti lacích s perleťovým, resp. krystalickým efektem. Exkluzivně pro model R8 V10 plus je v nabídce lak s matným povrchem. Pro boční přívody vzduchu u kupé mají zákazníci na výběr osm barev, střecha modelu R8 Spyder může být černá, červená nebo hnědá. Evropští zákazníci dostanou první přepracované modely Audi R8 koncem letošního roku. Cena pro český trh nebyla zatím stanovena.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary