Audi představilo novou generaci SUV Q7

2014-12-18 00:00:00

Úplně nová generace SUV Audi Q7 je především lehčí, úspornější, bezpečnější a tak dále. V zásadě ale nepřináší žádnou revoluci, jen spoustu nových hraček.


Text: Dalibor Žák, Foto: Audi

Nová generace SUV Audi Q7 přichází právě v čas. Současný model poměrně rychle zastaral a hlavně již neodpovídal požadavkům doby na spotřebu paliva a ekologii. Sice se můžeme dohadovat nad tím, jak jsou současné normy měření spotřeby nerealistické, ale Audi s novým modelem prostě snížilo tabulkovou spotřebu a emise zhruba o čtvrtinu.

Zapomeňte na osmi, deseti a dvanáctiválce. Pod kapotou jsou teď jenom šestiválcové motory a na některé trhy dokonce přijde i čtyřválec. Jádro prodejů, aspoň tedy na evropském trhu, bude tvořit nový naftový motor 3.0 TDI, který bude v nabídce ve dvou výkonových variantách. Nejslabší nabídne 160 kW (218 k) a 500 Nm, silnější pak 200 kW (272 k) a 600 Nm. Silnější diesel má zvládnout zrychlení na stovku za 6,3 sekundy a spotřebovat údajně jen 5,7 litru na 100 km.

Čtěte také: Test ojetého Audi A4

Přichází i hybridní pohon v modelu Audi Q7 3.0 TDI e-tron quattro. K turbodieselu jsou připojeny elektromotory a celkový výkon hybridní soustavy je 275 kW (373 k) a točivý moment 700 Nm. Hybrid zdolá stovku za šest sekund a spotřebuje podle normovaného cyklu jen 1,7 l/100 km. Je to plug-in hybrid, takže si ho můžete dobít ze zásuvky a pak ujedete až 56 km čistě na elektřinu.

Benzín vedle čtyřválce 2.0 TFSI, který míří do USA a do Číny, bude spalovat ještě kompresorem přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI, který nabízí výkon 245 kW (333 k) a točivý moment 440 Nm. Později ještě přijde silnější třílitrový diesel s elektricky ovládanými turbodmychadly a výkonem přes 300 koní. Zřejmě bude i ostřeji laděná verze RS Q7 s benzínovým osmiválcem a výkonem až 550 koní. Samozřejmostí je pohon všech kol quattro, ale spekuluje se, že základní turbodiesel a benzínový čtyřválec budou k dispozici i s pohonem pouze předních kol, aby se snížila spotřeba a emise.

Doporučujeme: Test ojetého SUV BMW X5 3.0d

Audi použilo při konstrukci nového vozu vysokopevnostní ocel a hliník. Úspora hmotnosti má prý činit až 325 kg. To by se mělo kladně projevit vedle spotřeby také na ovladatelnosti a dynamice. Samozřejmostí bude i velmi široká příplatková výbava, ale asi nemá smysl vypisovat všechny ty elektronické hračky. Zajímavostí ale je, že Audi postupně opouští od přetlačítkovaného interiéru a většinu hlavních funkcí sdružuje do jednoho dotykového displeje a pod hlasové ovládání.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary