Audi A3 Concept - půjde do výroby ?

2011-03-03 00:00:00

Audi představilo v Ženevě atraktivní studii čtyřmístné limuzíny s pětiválcovým motorem o výkonu 300 kW, sedmistupňovou převodovkou S tronic, pohonem všech kol quattro a spotřebou pouhých 9,1 l/100km.


Text a foto: Pavel Foltýn

Audi A3 concept je čtyřmístná limuzína se stupňovitou zádí, která je 4,44 metru dlouhá a 1,84 metru široká, ale jen 1,39 metru vysoká, což podtrhuje její dynamický charakter. Interiér poskytuje dostatek prostoru i pro cestující na zadních samostatných sedadlech. Pro zavazadla je vyhrazen prostor o objemu 410 litrů. Na řidiče čeká sportovní sedadlo s výrazným bočním vedením a kompaktní tříramenný sportovní multifunkční volant s dole zploštělým věncem. Zdrojem důležitých provozních informací jsou dva analogové kulaté přístroje s černými stupnicemi a červenými ručičkami doplněné přídavnými ukazateli ledvinovitého tvaru a centrálním 8“ barevným displejem, který je volně programovatelný. Extrémně tenký monitor systému MMI se vysouvá vzhůru z přístrojové desky a ve výbavě nechybí ani modul UMTS včetně hotspotů WLAN pro přístup k internetu.

A3 concept má pod kapotou pětiválcový motor s přímým vstřikováním benzinu FSI a přeplňováním turbodmychadlem. Ze zdvihového objemu 2,5 litru nabízí výkon 300 kW (408 k) a maximální točivý moment 500 N.m v širokém rozsahu otáček od 1600 do 5300 min-1. A3 concept s hmotností 1540 kg dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,1 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Dynamice vozu je přizpůsoben i podvozek, který je odvozen od aktuálního modelu RS 3 Sportback. Přední náprava se vzpěrami McPherson a pomocným rámem má rozchod kol 1572 mm a její komponenty jsou vyrobeny převážně z hliníku.

Čtyřprvková zadní náprava s rozchodem kol 1542 mm je uložena v pomocném rámu. Její ramena z vysokopevnostní oceli zachycují podélné a boční síly odděleně, a tlumiče jsou umístěny mimo vinuté pružiny. Impozantní kola z lehké slitiny s pěti dvojitými paprsky mají průměr ráfku 20 palců a jsou opatřena pneumatikami rozměru 245/35. Přední brzdové kotouče jsou osazeny čtyřpístkovými třmeny. Stabilizační systém ESP nabízí sportovní režim, případně jej lze zcela vypnout. Parkovací brzda je ovládána elektromechanicky.

Studie A3 Concept byla naprostým tahákem stánku Audi a nezbývá než si přát, aby se co nevidět objevila i v sériové výrobě. Byť by to mělo být s absencí některých exteriérových a interiérových prvků a se slabším motorem.

 

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary