Alfa Romeo představila nový model Giulia s pohonem zadních kol

2015-06-25 00:00:00

BMW řady 3 to teď nebude mít lehké. Všem řidičům vyznávajícím dynamickou jízdu nyní naservírovala jedno velmi zajímavé auto značka Alfa Romeo.


Text: Dalibor Žák, foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia je konečně tady! O kompaktním sedanu s pohonem zadních kol se dlouho spekulovalo, ale chvílemi to vypadalo, že celý projekt vyšumí do prázdna. Nicméně koncern Fiat-Chrysler rozhodl o tom, že se značka Alfa Romeo musí postavit na nohy a během dalších tří let uvidíme ještě šest dalších modelů. Přijdou dvě SUV, bude velký luxusní sedan, sportovní kupé nebo roadster a dočkáme se i dvou malých hatchbacků segmentu B a C. Alfa Romeo Giulia jde ale v první linii a bude prorážet cestu rostoucím prodejům. Alfa Romeo nyní prodává jen asi 60 000 aut ročně, ale koncern FCA chce, aby se do roku 2018 prodeje zvedly na 400 až 450 000 aut za rok!

To jsou velmi smělé plány, ale jak to tak vypadá, automobiloví nadšenci a fanoušci značky Alfa Romeo budou mít zase o čem mluvit a o čem snít. Na konkurenta BMW řady 3, Audi A4 a Mercedesu třídy C se čekalo dlouho, neboť s koncem modelu Alfa Romeo 159 žádný takový v nabídce nebyl. Navíc novinka sází na pohon zadních kol, což je dnes velmi neobvyklé. Vždyť i BMW a Mercedes přecházejí houfně k předokolkám, neboť je jejich výroba levnější a složitý pohon s centrálním kardanem a zadním diferenciálem přidává hmotnost a ubírá místo v kufru. Jenže přínos pro vyvážení a ovladatelnost je značný, pokud se tedy podaří Alfě Romeo dobře nastavit podvozek. Ale to zjistíme, až se prvně svezeme.

Doporučujeme: Test ojetiny - Alfa Romeo 156

O technice Alfy Romeo Giulia se toho ještě moc neví, ale automobilka hned zpočátku vyrukovala s nejtěžším kalibrem. Představený model je ostrá verze Quadrifoglio Verde (Zelený Čtyřlístek), která má vrcholný přeplňovaný šestiválec 3,0 l, jehož vývoj dostalo na starosti Ferrari. Ano, tohle je zadokolka s motorem od Ferrari a to samo o sobě už bude spoustě potenciálních zájemců stačit. Výkon vozu je 510 koní, címž výrazně překonává konkurenční sedan BMW M3. Ten disponuje výkonem „jen“ 435 koňských sil. Ohledně ceny vozu je ještě předčasné spekulovat. Konkurenční BMW M3 ale stojí asi 1,8 milionu.

Hmotnost vozu se pohybuje okolo 1500 kg a při konstrukci byla použita i uhlíková vlákna. Spousta částí, hlavně na podvozku, je z hliníku. S trakcí modelu Giulia QV pomáhá aktivní zadní diferenciál s přerozdělováním točivého momentu na jednotlivá kola a simulací uzávěrky. Jízda bokem, i díky výkonu 510 koní, asi bude hračka. Na podrobnější technická data si ale ještě musíme počkat, stejně tak na specifikace civilních verzí, které mají dostat přeplňovaný čtyřválec 2,0 l o výkonech od 180 do 330 koní. Bude i diesel a za příplatek bude pohon všech kol a automatická převodovka.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary